Boganmeldelse / Fortidens Hemmeligheder / Barbara Taylor Bradford

Forlag: Flamingo Books

Genre: Roman / kærlighed

Udkommet: 27. februar 2017

Antal sider: 681 på Iphone.

Læst som: E-bog på min Iphone for Flamingobooks.dk

Fortidens hemmeligheder - Barbara Taylor Bradford 1

Spænding, kærlighed og familieforhold. Fortiden bringer hemmeligheder frem i lyset, da Serena finder nogle af hendes fars gamle billeder. Og ikke de billeder, som Serena er igang med at bruge til en bog hun skriver på om hendes far. Nej – billeder der lå gemt allernederst i faderens garderobeskab. De billeder ryster Serena, og hun må kende sandheden.

30-årige Serena er gået i hendes fars fodspor, og blevet krigsfotograf. Hendes fars død, sætter dog en stopper for det, da hun synes hun har fået nok af krigen for nu, og vil hjem og være sammen med sine søstre. Da hendes gudfar beder om hjælp til at tage til Venedig og være hos, og hjælpe hendes eks-kæreste på ret kurs igen, er Serena meget i tvivl. Det var nemlig netop Zachary, der ødelagde hendes mulighed for at få sagt ordentligt farvel til sin far.

Zac er ramt af voldsomme mareridt, og har mange ar på sjælen fra sit arbejde som krigsfotograf, og han er voldsomt medtaget da Serena kommer derned. De gamle følelser er dog stadig intakte finder hun ud af, og Zac kommer sig hurtigt med Serenas hjælp. De beslutter sammen, at tage en sidste tur som fotografer. Serena er meget i tvivl, men hun ender med at tage afsted. Det bliver en hård tur, og de formår næsten at få ødelagt deres forhold igen.

Jeg var indimellem i tvivl. Når Barbara skriver, kan det være svært at se/læse hvilket årti man er i. Og det var jeg meget i tvivl om her må jeg sige. Det er ikke nemt at læse at den er helt nutidig, for man føler nogle gange at man er tilbage i 1920-30 stykker. Den måde de alle sammen bliver beskrevet på. Det er både deres tøjstil, deres måde at tale på, og den måde de opfører sig på.

Jeg er ikke. Som i slet ikke. interesseret i krig. og her drager de også i krig, omend det er lidt på en anden måde, da de er krigsfotografer. Jeg gider ikke læse om krig. Jeg vil gerne læse (episke) kærlighedshistorier. Og der er også kærlighed i denne, bare slet ikke så meget som jeg havde håbet på. Den er skrevet i for gammeldags stil til, at det er noget der fanger mig. Hvis du er til store kærlighedsromaner, og gerne læser “gamle” bøger, er jeg sikker på du vil elske denne. For historien er super god, og der er masser af kød på, hele vejen igennem. Og så minder den måske en smule om Downtown Abbey. Den måde de er lidt “fine på ” ? Hvis det giver mening. 😉 Jeg kan kun give den 4 hjerter ud af 5. Beklager. Men det fungerer ikke for mig. Den fanger mig ikke, og jeg tog mig selv i, gang på gang, at være mere interesseret i et eller andet kedeligt på tv… Og det ligner mig ikke. Derudover var jeg alt alt for længe om at læse den, i forhold til når jeg får en bog der fanger mig fra side 1. Næsten en hel uge. Og jeg måtte ofte kæmpe med mig selv. Det er lidt ærgerligt, for jeg synes faktisk, at Barbara Taylor Bradford skriver godt, og er en god fortæller.Fortidens hemmeligheder - Barbara Taylor Bradford med hjerter

Bogen er læst og anmeldtfor Flamingo Books. Jeg bliver ikke betalt for at skrive dette indlæg, og modtager ingen penge på at blogge.