Love Is War 1 + 2 // Boganmeldelse // R.K. Lilley

Forlag: Love Books

Serie: Love is War

Genre: Kærlighed / erotik

Udgivet: 16. Juni 2017

Antal sider: 351 + 430

Læst som: Papirbog, modtaget fra Lindhardt og Ringhof

Scarlett og Dante har kendt hinanden næsten altid. Siden de helt små klasser, hvor Dante stod op for Scarlett, når hun kom i slagsmål og endte på skolens kontor. Det var sjældent Scarletts fejl. Scarlett er bare så uheldig at hun aldrig har været elsket. Hendes mor smed hende bogstavelig talt ud i skraldespanden og forsvandt. Siden da, har hun boet hos hendes bedstemor. Hendes bedstemor kan ikke lide hende, og lader aldrig en chance forpasse for at fortælle det – hun får det at vide dagligt. Bedsemor drikker, og er nærmest aldrig hjemme. Godt det samme, for når hun endelig er der, skælder hun ud, langer ud efter hende og fortæller hende hvor meget hun hader hende, og at hun aldrig har været elsket. Dante er i den anden grøft. Han er født med en sølvske i munden, og mangler ingenting. Hans bedste, bliver også Scarletts vigtigste voksenperson. Dante og Scarlett bliver selvfølgelig forelsket, og kan ikke få nok af hinanden. Bogen veksler mellem at være nutid og datid.

“Lykken banker kun på en enkelt gang, mens ulykken er langt mere tålmodig”

Nutid hvor man følger Scarlett og Dante i deres voksenliv. Følger deres hverdag og deres kampe og frustrationer. Deres had. Deres kærlighed.

Datid, hvor vi hører om dem mens de går i skole. Mens de er forelsket i hinanden. Om kampene Scarlett må kæmpe, og hendes jalousi.

Jeg synes bog nr. 1 var helt fantastisk og jeg glædede mig til at læse Dantes historie i bog nr. 2. Men her må jeg sige jeg blev en smule skuffet. For jeg føler at vi bare fortsætter i samme spor. Mere om Scarletts historie. Ikke at den ikke er vigtig, for det er den, og ja, vi manglede måske nogle ting i bog nr. 1. Men den bliver virkelig langtrukken fordi vi kører i samme spor. Så er det ligepludselig ikke 300 sider med Scarlett, men i stedet for 700 sider. Det blev for meget. Synes jeg. Bogen er ikke skrevet dårligere end nr. 1. Den er præcis lige så god som nr. 1 – jeg får bare for meget 😉

“Det var en af de få gange i mit liv, hovr jeg kunne sige, at min libido arbejdede for mig. Jeg begyndte at rive i hans skjorte, flåede i forsiden, indtil knapperne fløj af, skubbede den ned over hans skuldre og derefter utålmodigt ned over hans bryst, indtil den sad fast på albuerne.”

Jeg er stadig vild med historien. Om fortællingen. Om Dante og Scarlett. Og den måde det skifter mellem nutid og datid. Hun skriver fantastisk, og jeg læser gerne mere fra hendes hånd. Jeg er (desværre) kun halvvejs i Dantes historie. Og indtil nu er det altså mest om Scarlett. Og om både Scarlett og Dante selvfølgelig. For Det er som regel dem begge vi hører om.  Jeg skal nok få den læst færdig, så jeg kan se om vi forstår mere om Dante, men nu måtte jeg altså lige have en pause.

Jeg giver bøgerne 4 ud af 5 stjerner. Den får ikke den sidste, fordi jeg mister interessen undervejs. Og jeg synes det er så ærgerligt 🙁 Men den opnår de 4, fordi historien er rigtig god.

Bogen er modtaget til anmeldelse. Jeg bliver ikke bedt om at skrive dette indlæg, og tjener ingen penge på at blogge. Jeg blogger om det jeg har lyst til, og det er altid min helt uforbeholdne mening du får.