Blodmåne // Boganmeldelse // Katrine Engberg

Titel: Blodmåne

Forfatter: Katrine Engberg

Udgivet: 12. Juni 2017

Serie: Kørner & Werner 2. Nr. 3 er lige på trapperne. Den er fritstående, men jeg anbefaler at man læser Krokodillevogteren først.

Antal sider: 365

Læst som: Hardback. Købt hos Bog & Ide i Horsens.

Blodmåne, Anmeldelse Blodmåne, Katrine Engberg, Katrine Engberg Blodmåne, Krummes Krummelurer Blodmåne, Boganmeldelse Blodmåne, People's Press Katrine Engberg, People's Press Blodmåne, Kørner og Werner, Mads & MonopoletVi fortsætter hos Jeppe Kørner og Anette Werner, præcis hvor vi slap dem i Krokodillevogteren.

Man finder en død mand i sneen i Ørstedsparken, og man tror ved første øjekast at det er en hjemløs. Det viser sig dog ikke at være tilfældet, og pludselig befinder Jeppe Kørner sig midt i sagen, både arbejdsmæssigt og personligt.

Da endnu et mordforsøg sker, bliver sagen intensiveret.

Anette Werner slider lidt med helbredet, og hun er sikker på at det er hjertet, for hendes blodtryk suser derudaf. Hun er lidt bekymret da det ligger til familien at have noget med hjertet. Hun kommer endelig til lægen da hun mildest talt falder ned af en trappe, mens Jeppe kigger på. Hun vil ikke indlægges, men lover at tage til lægen, og hun er noget nervøs for resultatet.

“Hvem vælger at slå ihjel med et rengøringsmiddel? Det virker ikke umiddelbart som en skudsikker metode.

Der tager du fejl. Hvis man vælger det rigtige, kan rengøringsmidler være særdeles potente, og så kan de købes i ethvert supermarked for under en tyver. Jeg vil faktisk gå så vidt som til at sige, at det rette rengøringsmiddel kan være det perfekte mordvåben.”

Igen i denne bog formår Katrine at få os gelejdet hen på, at alle inplicerede kan være potentielle mordere. og igen – vi ved det først til aller allersidst. Var det så den vi troede? Jeg siger det ikke.

“Hvad ved vi indtil videre”

VI ved ikke så meget, VI er jo lige kommet. Men JEG har en kraftig formodning om, at der er tale om en hjemløs mand, der har kastet slavesprøjt op over sig selv, inden han er blevet puttet af Frøken Frost. Vi skal jo desværre have et par stykker af dem hver vinter.”

De fleste kender Mads & Monopolet? Jeg gør ihvertfald, og jeg hører det så tit jeg får mulighed for det. Her i bogen, begynder Esther di Laurenti  at kede sig, og vil rigtig gerne hjælpe politiet. Tilfældigvis kommer hun til at tale med Gregers omkring det, og pludselig bliver Mads & Monopolet bragt op. Hun finder en forbindelse mellem mordene og Mads & Monopolet og forsøger at få Jeppe (og Gregers) med indover. I bogen er de forskellige dilemmaer skrevet ned. Og jeg kan ikke læse nogle af dem, uden at have Mads Steffensens stemme i hovedet.. (Er jeg den eneste??) Der tegner sig et mønster, og Esther går virkelig ind i sagen.

“Lille Esther, Mads & Monopolet består af et skiftende panel af tre kendte mennesker. Gregers prøvede at skjule sin utålmodighed med hendes uvidenhed. Sammen med værten, Mads Steffensen – HAM kender du vel? – nå, sammen giver de råd til almindelige mennesker, der er i tvivl om noget. Det kan både være små, sjove dilemmaer og store, alvorlige. Alpha Bartholdy og Christel Toft var begge med i panelet af og til”

Mads & Monopolet har en fremtrædende rolle i Blodmåne, og der spekuleres meget i, hvilke sager der kan have ført til det første mord. Mange forskellige folk har haft skrevet ind, og fået mere eller mindre gode, men velmente råd. Men er der nogle der har fået så dårlige råd, at de er villige til at slå ihjel for det? Eller har det slet ikke noget med det at gøre?

(Og Katrine 😉 Fedt at du lige får Helmig med ind over også.)

Jeg elsker Katrine Engbergs skrivestil, og jeg er vild med den humor hun har med hele vejen igennem sine bøger. Det er så jeg ler indimellem, også selvom det er barske sager. Det er et let sprog, og pga. humoren er den så nem at læse og at overkomme. Det er et plot vi ikke har set før, og det gør den drønspændende til det allersidste. Der er naturligvis 5 hjerter ud af 5 til Blodmåne. Og jeg glæder mig til opfølgeren.Blodmåne, Anmeldelse Blodmåne, Katrine Engberg, Katrine Engberg Blodmåne, Krummes Krummelurer Blodmåne, Boganmeldelse Blodmåne, People's Press Katrine Engberg, People's Press Blodmåne, Kørner og Werner, Mads & Monopolet

Bogen har jeg selv købt og betalt. Jeg deler fordi jeg har lyst, og jeg gerne vil udbrede kendskabet til Katrine Engberg’s bøger. Jeg blogger om det jeg finder interessant for min blog’s tema. Jeg har ingen økonomisk interesse i mine indlæg.