Ham // Boganmeldelse / Elle Kennedy & Sarina Bowen

ForlagFlamingo

Genre: New adult, kærlighed, sex (m/m,) venskab, ishockey

Serie: Ham er nr. 1 – Os er nr. 2.

Udgivet: 10/8-18.

Antal sider: 305 sider

Læst som: Paperback modtaget fra forlaget.

Elle Kennedy & Sarina Bowen, Elle Kennedy, Sarina Bowen, Os, College AU, Flamingo, Flamingo Books, Anmeldelse, Boganmeldelse, Ryan Wesley, Ran, Wes, Jamie, Jamie Canning, Canning, Ishockey, Ham, Krumme anbefaler, Bøger der forfører, Bogameldelse, Det er 2 bøger der udkommer med kort mellemrum. Jeg overvejede at anmelde dem i én anmeldelse, da det er helt utænkeligt at man læser den ene uden også at læse den anden. De hører sammen. Færdig! Men jeg ombestemte mig.. Så der er ingen spøjler af bog nr. 2 her. Elle Kennedy & Sarina Bowen, Elle Kennedy, Sarina Bowen, Os, College AU, Flamingo, Flamingo Books, Anmeldelse, Boganmeldelse, Ryan Wesley, Ran, Wes, Jamie, Jamie Canning, Canning, Ishockey, Ham, Krumme anbefaler, Bøger der forfører, Bogameldelse, Dem der kender mig, ved at jeg er vild med SKAM – og at sæson 3 med Isak og Even er min all times favorite… Og jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har set den sæson, og nogle afsnit endnu flere gange.. NÅ – det jeg ville sige med det, er bare at det der med 2 fyre sammen. Det kan jeg ret godt li. Yes – så er det sagt. ( jeg kan ikke gøre for det – men jeg ved at JEG IKKE ER ALENE..) Så da jeg modtog disse 2 bøger, og kunne læse mig frem til at Wes er helt skudt i sin bedste kammerat Jamie – var jeg selvfølgelig solgt.

“Begær er ren kemi. Og i et biokemifag, jeg havde engang, lærte vi, at al kemi bare er elektricitet. Vi er alle sammen bare små bobler af ladede atomer, der går rundt og bumper ind i hinanden. Men mine elektroner kom helt ud af kontrol ved mødet med hans i aften. Partikler kolliderede.”

Jamie og Wes har kendt hinanden siden de mødtes på Ishockeylejr som børn. De var bedste venner, men så kun hinanden om sommeren. Resten af året lavede de sjov med hinanden, ved at sende en æske med nogle hadegaver – kun for sjov. Men pludselig var det hele slut. Det sidste år de så hinanden som 18-årige, lavede de nemlig et væddemål, og Wes er sikker på han gik alt for langt, så han cuttede forbindelsen til Jamie. Og Jamie forstår det overhovedet ikke, han havde på ingen måde set det komme

“Jeg kan slet ikke forestille mig, hvad Wes tænker lige nu. Han havde lyst til mig – det kunne jeg mærke. Men han stoppede, fordi det ville ødelægge vores venskab. Og det er den samme mand, som knalder fremmede, han har mødt gennem en app.”

De spiller begge stadig ishockey, og nu skal de møde hinanden – måske i finalen. De er begge vildt nervøse over at skulle møde den anden igen. Wes er til fyre, og har endelig erkendt det overfor sig selv, sin familie og omgangskreds, og han har været forelsket i Jamie altid. Han har altid vidst at han ikke var til piger. Han er bange for at han blev lidt for kæk, dengang, og har ikke villet tage kontakt til Jamie igen, så i 4 år har de ikke set hinanden. For Jamie er ikke til fyre. Han kan godt lide damer.

“Orange og sorte farver fra et andet holds jakker. De er på vej ind gennem de samme svingdøre, vi lige er gået igenem, mens de skubber til hinanden og opfører sig som en flok testosteronbefængte køtere. Det er alt sammen meget genkendeligt. Og så begynder rummet at snurre en lille smule rundt, da jeg får øje på et hoved med askeblondt hår. Jeg har ikke brug for andet end et hurtigt glimt at hans ansigt for at genkende hans smil. Fuck mig. Jamie Canning skal bo her på hotellet.”

Jamie ser frem til at han skal møde Wes, for nu kan han måske endelig få at vide, hvorfor kontakten røg.

“”Åh. Tak, fordi jeg skulle straffes for din uærlighed. En dom på 4 år. Jeg begyndte på college, hvor jeg ikke kendte et øje, mens jeg spekulerede på, hvordan jeg havde været sådan en lorteven.” Fuck. “Undskyld” mumler jeg. Det lyder ikke af nok. Hverken for ham eller mig. Jamie sparker til en skraldespand. “Jeg har brug for et bad.” Min forræderiske pik melder sig straks frivilligt til at gå med, men jeg holder min kæft, da vi passerer den sidste blok og går op ad trappen. Det her gik ikke som jeg havde forventet. Det værste, jeg havde forestillet mig, var, at Jamie ville vige tilbage i afsky over min homoseksualitet og beskylde mig for at have været manipulerende.”

Jamie har de sidste mange år været tilbage på deres gamle camp, og undervist de unge gutter i ishockey – og i alle årene har træneren forsøgt at få Wes til at komme også. Lige præcis i år, siger han ja – og de 2 tidligere bedste venner, skal selvfølgelig bo på værelse sammen. Præcis som i gamle dage.

“”Jeg hader sommer.”  Jeg kan ikke lade være med at grine. Man skulle tro, at en, der er nødt til at deale med de kolde, canadiske vintre halvdelen af året, ville byde varmen velkommen. “Hvorfor det?” “Fordi den altid slutter. Sommer er en total narefisse – den slutter altid.”

“Så så man lige mig være huslig. Jeg er på en måde ret vild med det.”

Det er skiftevis Jamie og Wes der er hovedpersonen i bøgerne, og det giver et fedt flow. Man må lige læse lidt mere. Og begge bøger blev da også læst på i alt 2 dage.. (Og jeg gider godt ha en 3’er 😉 )

Hvis du giver dig i kast med bøgerne (GØR DET..) Så skal du være forberedt på sex. Love on top, bj.’s, og gaylove – ud over det hele. Den overlader ikke meget til fantasien. Og kærlighed. Masser af kærlighed og kys. Og virkelig gode venner.

Der er helt naturligt 😉 5 hjerter ud af 5 fra mig. Jeg elsker den. Jeg elsker Elle Kennedy – det ved I også, hvis I har læst mine anmeldelser – og det bliver ikke værre af, at Sarina Bowen er med inde over. Jeg siger det bare. Jeg håber virkelig der kommer mere fra de 2. Næste anmeldelse (af OS) kommer lige om lidt 😉 Stay tuned. 😀Elle Kennedy & Sarina Bowen, Elle Kennedy, Sarina Bowen, Os, College AU, Flamingo, Flamingo Books, Anmeldelse, Boganmeldelse, Ryan Wesley, Ran, Wes, Jamie, Jamie Canning, Canning, Ishockey, Ham, Krumme anbefaler, Bøger der forfører, Bogameldelse,

Bøgerne er modtaget til anmeldelse. Jeg er ikke blevet bedt om at læse disse bøger, ej heller betalt for at skrive dette indlæg. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får, og jeg skriver om det jeg finder interessant og som passer ind i bloggens temaer. Jeg har ingen økonomisk interesse i mine blogindlæg.