Mørket Kalder // Boganmeldelse // Michael Katz Krefeld

Titel: Mørket Kalder

Forfatter: Michael Katz Krefeld

Genre: Krimi

Serie: – Nej, selvstændig.

Udgivet: 23. November 2018

Antal sider: 353

Læst som: Hårdtindbundet bog, modaget af forlaget. Michael Katz Krefeld, Mørket Kalder, Cecilie Mars, Anmeldereksemplar, Krummes Krummelurer, Krummeskrummelurer.dk, Boganmeldelse, Krumme anmelder, Mørket kalder af Katz Krefeld, Lindhardt og Ringhof, Anmeldereksemplar, Michael Katz Krefeld, Mørket Kalder, Cecilie Mars, Anmeldereksemplar, Krummes Krummelurer, Krummeskrummelurer.dk, Boganmeldelse, Krumme anmelder, Mørket kalder af Katz Krefeld, Lindhardt og Ringhof, Anmeldereksemplar, Den nye Katz Krefeld bog er ikke i serien om Ravn. Det er en ny selvstændig krimi om Politikommisær Cecilie Mars.

Cecilie bliver kontaktet af en anonym, der har videobeviser på at hun er gået lidt for langt, i sin jagt på en forbryder. Hun var alene afsted, og konsekvenserne, hvis hun bliver afsløret, vil have fatale konsekvenser. Så mens hun passer sit arbejde, drænes hun for energi, ved at hun skal følge den anonymes planer, for at han ikke skal afsløre hende.

“Cecilie åbnede den vedhæftede pdf-fil og skimmede drabsplanen. Det ar foruroligende læsning, der med sin detaljegrad og kynisme viste, hvor forstyrret han var. Men uanset hvad hun måtte tænke om ham og hans plan, var hun under alle omstændigheder nødaget til at efterforske om anklagerne mod ham holdt stik.”

Hun trækkes ind i en uhyggelig kæde af selvtægt, og må hele tiden overveje hvor langt hun vil gå for at hjælpe sig selv, og den anonyme. Hele tiden udfordres hun, og hun fornemmer at den anonyme “stalker” måske skal findes i hendes egen kreds. Hun er helt alene, for hvem kan hun stole på, og hvem er egentlig hendes fjende. Og hun holdes både tilbage, og får uanede kræfter af at tænke på sin egen fortid.

“Lazarus ville ikke lade hende slippe. Mareridtet ville fortsætte til evig tid. Eller til de begge blev afsløret.”

Samtidigt er der nogle unge mennesker i hendes nabolag der både presser hende og truer hende. Hun forsøger det bedste hun kan, og hun får da også skræmt dem væk nogle gange.

Uhyggelig god bog, som man næsten ikke kan lægge fra sig, når man først er igang – og det gælder hele vejen igennem bogen. Katz Krefeld har fanget nerven med denne krimi, og jeg håber at der kommer en efterfølger til denne, inden han (forhåbentlig) tager turen inden om Ravn igen. Man forsøger jo selvfølgelig at gætte med undervejs, og indimellem tror man også hun har fundet den anonyme… Men man ledes på vildveje hele tiden, og det er svært at følge med.

Tit så er der måske nogle passager i bøger, som man kan springe over, fordi det måske bare er “fyld”?, men den følelse får jeg slet ikke igennem Mørket Kalder. Alt er relevant og man skal følge med for at være Up to date.. Læsere kan glæde sig til denne krimi, og jeg er sikker på de også vil sidde på kanten af sofaen, og bare lige må læse en side mere (hvilket aldrig vil være nok.. 😉 ) Let sprog hele vejen igennem, med masser af humor, som jeg godt kan lide, når det kan være svært at trække vejret pga. morderiske planer. Stærk krimi. Stærkt plot. Michael Katz Krefeld, Mørket Kalder, Cecilie Mars, Anmeldereksemplar, Krummes Krummelurer, Krummeskrummelurer.dk, Boganmeldelse, Krumme anmelder, Mørket kalder af Katz Krefeld, Lindhardt og Ringhof, Anmeldereksemplar, Signeret eksemplar,

Der er 5 ud af 5 krummehjerter til Mørket Kalder. Michael Katz Krefeld, Mørket Kalder, Cecilie Mars, Anmeldereksemplar, Krummes Krummelurer, Krummeskrummelurer.dk, Boganmeldelse, Krumme anmelder, Mørket kalder af Katz Krefeld, Lindhardt og Ringhof, Anmeldereksemplar, Bogen er modtaget af Forlaget med henblik på anmeldelse. Jeg bliver ikke betalt for at skrive dette indlæg, og jeg har ingen økonomisk interesse i mine indlæg. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg skriver om det jeg har lyst til, og som passer ind i bloggens temaer.