Hvis du var min // Boganmeldelse // Melanie Harlow

Forfatter: Melanie Harlow

Forlag: Flamingo Books

Genre: Kærlighed / Venskab / New Adult

Serie: Margot, Claire og Jaime. Nr. 1. Da jeg faldt er nr. 1.

Udgivet: 28. Februar 2019

Antal sider: 284

Læst som: Bog, modtaget af forlaget.Hvis du var min, Da jeg faldt, Melanie Harlow, Flamingo Books, Anmeldereksemplar, Boganmeldelse, Boganmeldelse Hvis du var min, KrummesKrummelurer, Krummes Krummelurer, Krummeskrummelurer.dk, Flamingo, Blogger, Boganmelder,Melanie Harlow foretrækker sine martinier tørre, sine hæle høje og at skrive bøger, der ikke er for børn. Hun finder på sine nutidige og historiske kærlighedshistorier fra sit hjem tæt på Detroit og har skrevet 18 bøger. Hvis du var min er anden bog af Melanie Harlow på dansk. Da jeg faldt var den første.

2. selvstændige bog i serien om veninderne Claire, Margot og Jaime. Den første handlede om Margot, og denne her om Claire. Man kan godt nøjes med at læse den første, eller den her. Men lad være med at snyde dig selv for det. Det er én af de her bøger, der bliver slugt råt, og som man ikke kan lægge fra sig før man er færdig.

“Men mine to nærmeste veninder, Jaime og Margot, var vanvittigt forelsket i deres kærester, og Margot var allerede forlovet. Jeg så, hvad de havde, og jeg ville ikke nøjes. Jeg troede på soulmates, og jeg ville have min egen. Men helt ærligt, hvor pokker blev han af?”

Claire er træt af at være single, men hun finder bare aldrig rigtigt nogen der er værd at samle på. Hun beklager sig til sine veninder, og er sikker på at det er hende der er noget i vejen med.

“Mand, altså, hvorfor kan man ikke bare leje en kæreste for en aften, ligesom man kan leje en film?” Jaime grinede hen over kanten af sin martini. “Kæreste on Demand?”

Da hun kommer til at afsløre at hun selvfølgelig har en date med til brylluppet hun skal til,  må hun ty til midler hun ikke har prøvet før. For helt ærligt… hun vil ikke sidde ved singlebordet én gang til.

“To dage senere havde jeg stadig ikke nogen date, og jeg besluttede mig for at google sagen. (Jeg vil gerne understrege, at det var, efter jeg havde drukket det meste af en flaske vin og set ferieromancekavalkade på Hallmark Channel. Efter sådan en aften kan jeg ikke holdes ansvarlig for mine handlinger.) Mens rulleteksterne løb ned over skærmen efter film nummer to, hældte jeg det sidste af flasken op i mit glas og åbnede min bærbare. Jeg skrev Lej en date i søgefeltet, tog en tår til for at drikke mig mod til, og klikkede.”

Og jo – man kan faktisk godt leje en date, og der er rigtig mange at vælge imellem. Hun mødes med ham før brylluppet, for at se om han lever op til hendes standarter 😉 og om de overhovedet kan tale sammen. Høj, mørk og perfekt – præcis som hun har sagt han ser ud, det kan næsten ikke være bedre…

“”Faktisk forstår jeg det godt. Du tror ikke, du er god nok.” Hun åbnede munden og lukkede den igen, mens hun prøvede at finde det rigtige forsvar. “Men det er du, Claire.” “Hvad nu, hvis de ikke synes det?” Hun rystede på hovedet. “Det betyder intet, hvad jeg synes, eller hvad du synes. De siger måske til mig, at jeg ikke er god nok. Og så er jeg færdig, så går jeg i stykker.” “Og hvad så? Det kan du da ikke lade dig skræmme af i en grad, så du ikke tør tage chancen? Jeg har fattet, at det ikke er let for dig at stille dig frem i lyset på den måde. Der er ingen garanti for, at det ender godt. Men Claire.” Jeg holdt op med at danse og tvang hende til at se på mig.” Jeg ved, hvordan det ender.” “Gør du?” Hun så på mig med store tillidsfulde øjne, som om hun virkelig troede på, at jeg kunne se ind i fremtiden. “Ja. Alle dør.” Hun rullede med øjnene.”

Og som alle selvfølgelig kan regne ud, allerede inden man åbner bogen, får hun naturligvis følelser for ham. Følelser, forviklinger, svære valg, forvirring, sex og masser af kærlighed og gode veninder.

“Jeg har haft lyst til at besøge museerne i Paris, lige siden jeg var en lille pige. Og ja, jeg er bange for at flyve, men fandeme nej om jeg vil lade min frygt forhindre mig i at lade drømmen gå i opfyldelse. Jeg kan ikke gå gennem livet og være bange og forsigtig hele tiden. Der må komme et tidspunkt, hvor jeg går efter det, jeg gerne vil have, og stoler på skæbnen. Det, der skal ske, vil ske.”

Bogen læses både fra Claire og Theo’s synsvinkel.

Når jeg kan læse mig frem til at Melanie Harlow har skrevet 18 bøger, og der indtil nu kun er udgivet 2 af dem på dansk, HÅBER jeg at vi har en masse at se frem til. For hun skriver fængende, skønt, sjovt og lige efter mit hovede. Jeg vil glæde mig til at læse de resterende 16 på dansk 😉

Der er 5 Krummehjerter ud af 5 til Hvis du var min. Hvis du var min, Da jeg faldt, Melanie Harlow, Flamingo Books, Anmeldereksemplar, Boganmeldelse, Boganmeldelse Hvis du var min, KrummesKrummelurer, Krummes Krummelurer, Krummeskrummelurer.dk, Flamingo, Blogger, Boganmelder,Bogen er modtaget mhp. anmeldelse. Jeg skriver om de ting jeg finder interessante, og som passer ind i bloggens temaer. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg bliver ikke bedt om, ej heller betalt for at skrive dette indlæg. Jeg har ingen økonomisk interesse i at blogge.