Historien om os // Boganmeldelse // Renée Carlino

Blodengel // Boganmeldelse // Lotte Petri

Titel: Blodengel

Forfatter: Lotte Petri

Forlag: Storytel Original 2018

Udgivet: 2018

Antal sider: 10 afsnit af ca. 50 sider.

Læst som: E-bog på Mofibo.dk (Mofibo er blevet en del af Storytel. Herfra nævnt Mofibo)Blodengel, Lotte Petri, Blodengel af Lotte Petri, Anmeldelse, Boganmeldelse, Krummeskrummelurer, Krummeskrummelurer.dk, Krummes Krummelurer, Mofibo, Storytel, Storytel Original, Bogen er inddelt i 10 kapitler, og hvert kapitel slutter med en cliffhanger – så du bliver lige nødt til at læse lidt mere, og man tænker hele tiden… nej, det er bare 50 sider, det kan jeg godt lige nå 😉 At snyde sig selv? Nej da 😀

Selvom det kører som en form for serie, er det hele der på én gang, og man skal ikke vente på at næste kapitel udkommer, som man nogle gange skal med serier i tv, eller på Netflix. Jeg er ihvertfald glad for, at jeg kunne læse det præcis når jeg havde lyst. Og det med inddelingen gjorde bare, at jeg læste det hele på en weekend, da jeg ikke kunne lægge den fra mig igen.

En landmand finder et kvindelig i sin jord. Hun mangler sine tænder, og derfor er en identifikation umulig. Liget har lagt i jorden i mange år. Sofie Engel kan ikke lægge sagen fra sig, og begynder at undersøge om ikke der er nogle der har savnet kvinden. Nu findes endnu en dræbt kvinde, og der er mange ligheder med den gamle sag.  Sofie Engel bliver sat på sagen og der bliver oprettet en speciel enhed til det.

Drabsefterforskeren Sofie Engel, har en baggrund som psykolog. Hun bor alene i et gammelt hus i Roskilde, hvilket egentlig passer hende godt. Men pludselig begynder hun at føle sig overvåget, hvilket er en følelse hun aldrig har haft før. Hun har et voldeligt forhold bag sig, hvilket giver hende mareridt, og samtidigt lider hun af panikangst. Hun går til karate, og forsøger ellers at dæmpe tankerne med piller og alkohol.

Det jeg synes er smart ved Mofibo er, at man kan læse det som e-bog hvor end du er. Men hvis du så sidder i din bil, eller f.eks. kører i tog, og hellere vil lytte – så kan du bare skifte til det – bogen ved selv hvor langt den er kommet. Genialt! Hvis du spørger mig. Jeg er ikke god til lydbøger – jeg “forsvinder” væk i tanker når jeg lytter, men det ville være en god idé at gå nogle lange ture 😉 og lytte.

MEN! Jeg mangler mine små notes! Jeg forsøgte at highlighte og gemme de highlights jeg ville bruge i anmeldelsen, men jeg kan ikke finde dem igen… 😩 Derfor er jeg bedst til papirbøger – ihvertfald når jeg skal lave anmeldelse af dem 😉 Hvis/når jeg bare læser for “sjov”, er det selvfølgelig ligemeget. Jeg er heller ikke blevet bedt om at anmelde denne, men den er super god, og den kommer også som papirbog snart, så der er en mulighed for dem der helst læser i bøger af papir 😉

Derfor er denne anmeldelse lidt anderledes end dem jeg plejer at lave. Ingen citater, desværre. Og kortere end jeg egentlig er til, men jeg kan ikke så godt uden mine noter 😉 Håber dog alligevel den kan inspirere dig til at læse den.

Den får 5 Krummehjerter ud af 5. ❤❤❤❤❤Blodengel, Lotte Petri, Blodengel af Lotte Petri, Anmeldelse, Boganmeldelse, Krummeskrummelurer, Krummeskrummelurer.dk, Krummes Krummelurer, Mofibo, Storytel, Storytel Original,

Jeg har fået et abonnement på Mofibo, hvor jeg har læst bogen. Jeg er ikke blevet bedt om at skrive dette indlæg, og tjener ingen penge på bloggen. Jeg skriver om det jeg har lyst til, og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer.