Forblændet // Boganmeldelse // Pernille Kim Vørs

Bookmate // Boganmeldelser // Palatium books // Aurora Rose Reynolds

Boganmeldelser

Bookmate, Anmeldelse, Boganmeldelse, Lydbog, e-bog, krummeskrummelurer, krumme tester, Krummeskrummelurer.dk, krummes krummelurer,

Jeg har fået et prøveabonnement på Bookmate. En tjeneste der tilbyder både e-bøger og lydbøger. Og jeg kastede mig selvfølgelig straks over e-bøgerne.

Jeg havde længe haft et godt øje til Palatium books, og de lækre kærlighedsbøger de blev ved med at udgive. For de fleste var bare lige mig!

Jeg havde hørt super godt om Aurora Rose Reynolds bøger, “Indtil”-serien, der har 4 bøger – Indtil November, Indtil Nico, Indtil Trevor og Indtil Lilly. Så dette bliver en anmeldelse af de 4 bøger i en – samtidigt med en anmeldelse af Bookmate. I alt har jeg nået at læst 7 bøger på Bookmate indtil videre.Bookmate, Anmeldelse, Boganmeldelse, Lydbog, e-bog, krummeskrummelurer, krumme tester, Krummeskrummelurer.dk, krummes krummelurer, Aurora Rose Reynolds, Indtil Trevor, Indtil Nico, Indtil November, Indtil Lilly, Forkert Nummer, Forkert Kys, Natalie Decker, Jagen, Elle Kennedy,

Lad os starte med Bookmate. Nem og let tilgengælig. Det er bare en lille app du henter på telefonen. Så kan du søge bøger i alle kategorier. Du kan se andre læseres vurderinger, deres citater og hvor mange læsere de hver især har haft. Når man har læst bogen, har man mulighed for at give den en masse forskellige ord med på vejen – forhåndstrykte – så man bare skal krydse af. Det er en let måde at give en bog et skub med på vejen, hvis man ikke vil lave en fyldestgørende anmeldelse. Læsevenlig – superromantisk – god til stranden – opslugende – vildt sød – værd at læse – tåreperser – lærerig – overraskende – vildt sjov. ELLER – ikke min kop te – uhyggelig – meningsløs – mega kedelig – spring denne over.

Der er lidt for enhver smag, og man kan så altså se andre læseres meninger, uden at det behøver tage lang tid at vurdere om det er en bog man vil læse. Man kan også bare skrive et par ord, hvis man vil. Eller lave en lang anmeldelse. Jeg synes det er et fedt koncept. Tit når man har læst en bog, vil man måske bare hurtigt videre, og har ikke tid til at skrive en hel masse – eller som jeg ofte har det – måske skal jeg lige gå og tænke lidt og gruble over hvilke ord jeg vil bruge, men det er let lige at krydse disse af.

Jeg kan anbefale Bookmate, til de der er virkelig glad i e- eller lydbøger. Men det der her trækker lidt ned for mig er, at man ikke kan skifte – altså læse lidt, og hvis du så skal ud at gå tur, køre bil eller andet – så kan man ikke bare lige skifte til lydbog (Jo – hvis du kører 2 bøger samtidigt.. men ikke samme bog). Det er enten eller. Normalt ville det være helt fint for mig – jeg læser næsten altid bøger eller e-bøger, så på den måde er det jo helt fint. Men indimellem er jeg faktisk begyndt at høre lydbøger. Jeg har førhen haft svært ved at koncentrere mig om lydbøger – jeg forsvinder ligesom helt .. og kan nå at tænke på en hel masse andre ting istedet for at lytte. Men i disse juletider… kan jeg lave en hel bunke julestjerner samtidigt med at jeg hører en lydbog. Det er så dejligt afslappende, og terapeutisk og pludselig er der gået 2 timer.

Men helt generelt synes jeg rigtig godt om appen. Og det at det er alle bøger og alle genrer du kan finde er jo et kæmpe plus.

Du kan få 7 dage gratis, bare ved at gå ind her og tjekke.

Det koster 99 kr. om måneden at have et abonnement på Bookmate, og det kan til enhver tid opsiges – uden binding.

Der er 14 forskellige sprog at vælge imellem, så heller ikke der skorter det på muligheder. Du kan indstille lysstyrken, skifte til natindstilling og ændre i den måde du vil se skriften på. Det er nemt at gemme et citat, eller en note (og endnu bedre – det er nemt at finde igen når du er færdig med bogen!) Og du kan sætte flere bogmærker hvis der er noget du gerne vil vende tilbage til – især godt til dem der skal lave en boganmeldelse 😉 Man kan gemme bogen til senere, føje den til egen hylde, downloade og også tilføje en vurdering senere.

Så Bookmate har altså mine varmeste anbefalinger. Den får 4 hjerter ud af 5. Den mangler lige det der med at kunne skifte mellem lyd- og e-bog. Men alt andet har fungeret perfekt.

Lad os så tale lidt om bøgerne <3

Indtil NovemberBookmate, Anmeldelse, Boganmeldelse, Lydbog, e-bog, krummeskrummelurer, krumme tester, Krummeskrummelurer.dk, krummes krummelurer, Aurora Rose Reynolds, Palatium Books, Indtil November

Indtil TrevorBookmate, Anmeldelse, Boganmeldelse, Lydbog, e-bog, krummeskrummelurer, krumme tester, Krummeskrummelurer.dk, krummes krummelurer, Aurora Rose Reynolds, Palatium Books, Indtil Trevor,

Indtil LillyBookmate, Anmeldelse, Boganmeldelse, Lydbog, e-bog, krummeskrummelurer, krumme tester, Krummeskrummelurer.dk, krummes krummelurer, Aurora Rose Reynolds, Palatium Books, Indtil Lilly

Indtil NicoBookmate, Anmeldelse, Boganmeldelse, Lydbog, e-bog, krummeskrummelurer, krumme tester, Krummeskrummelurer.dk, krummes krummelurer, Aurora Rose Reynolds, Palatium Books, Indtil Nico

Jeg laver en samlet anmeldelse, fordi jeg synes de minder en hel del om hinanden. Det er kærlighed og sex. Det er stærke alfahanner og tænderskærende romantik. Det er alt det jeg elsker <3

“Jeg ser over på sengen og så tilbage på ham. Han kigger væk og lader en hånd løbe hen over hovedet. Jeg knytter mine hænder. Jeg vil vide, om hans hår vil føles prikkende mod mine håndflader. “Øhm…” siger jeg og prøver at klare tankerne, nu hvor de synes at være forsvundet ind i en Asher-tåge. Han ser op og smiler. Jeg kan se hans smilehul, og det gør det ikke lettere. Nu får jeg lyst til at slikke hans kind og smage hans smilehul. Hans smil bliver bredere, jeg kan sværge på, at han kan læse mine tanker. Pis, pis, pis.”

Basically: Mand er selvstændig og barsk og rå. Er sammen med en hel masse piger, men vil selvfølgelig ikke binde sig. Deres far siger ellers at der findes en forbandelse. Når mændene i denne familie møder den rigtige pige, siger det smask, og de ved at det er hende de skal have forevigt. Brødrene tror selvfølgelig ikke på ham. Men alligevel ser de forbavset til når den ene bror efter den anden hopper lige på limpinden! Det er main-story – og så er der selvfølgelig en masse forviklinger, kys, hed sex og masser af venskab blandet ind i det hele. Sukkersød? Måske, men det er perfekt hvis man har lyst til at læse noget let. Det er jo ikke videnskab, eller noget man bliver helt vild klog af? Men hyggelæsning og rigtig god underholdning.

Aurora Rose Reynolds skriver i et letlæseligt og flydende sprog, og hvis du er tilhænger af sød kærlighed, er jeg ret sikker på, at du vil være lige så stor fan som mig. Personerne i bøgerne kender alle hinanden, så for mig var det bare en forlængelse af den forrige, og så med nye karakterer indover også. Og det kan jeg jo rigtig godt lide – det med serier. Så jeg fortsatte bare med den næste i rækken når jeg var færdig. Hvad jeg synes jeg kan se, er at der flere i serien, der bare ikke er udkommet på dansk endnu? Så det må jeg lige holde øje med.

“De havde også alle mulige fede håndtasker, tørklæder, strømper, smykker og andet nips, som ingen kvinder har brug for, men ikke desto mindre vil have alligevel.”

Men du skal vide der er rigtig meget erotik og sex i dem, så hvis ikke det er noget for dig, skal du måske ikke læse med – men du kan selvfølgelig altid gøre et forsøg og se ad. Men jeg har ihvertfald en enkelt veninde, som jeg ved ikke skal læse med 😉

“Såsnart Asher har låst døren, jubler jeg: “Vi skal have en pool!” Og jeg kaster mig over ham. “Nej, jeg skal have sommer efter sommer med dig kun iført bikini,” siger han og hans smilehul viser sig. “Argh.” Jeg rynker på næsen. “Jeg har aldrig haft bikini på.” “Nå, men du får ikke lov til at hoppe i poolen uden.” Han kigger op i loftet og smiler og ser så tilbage på mig. “Jeg gør en undtagelse, hvis du tager dit Evakostume på. “Selvfølgelig gør du det,” siger jeg sarkastisk. “Hvor stort af dig.” Jeg ryster på hovedet. “Hey, hvad laver du?” Mit hoved vender pludselig nedad, og jeg hviner. “Jeg skal bare tjekke, om dit Evakostume stadig passer.” “Åh.” Jeg smiler, mens han bærer mig ind i soveværelset og viser mig sit Adamkostume. Lad os bare sige, at det passede perfekt. Jeg spurgte ikke, hvordan mit sad, men jeg noterede mig, at der ikke var nogen klager.”

Personerne i bøgerne er søde, tillidsfulde og virkelig godt beskrevet, så man føler man ser dem for sig, og kender dem rigtig godt når man når et stykke hen.

Det at jeg har læst dem lige i rap, gør at man stadig kan huske alle karaktererne, det ville jeg nok ikke have kunnet, hvis jeg havde læst dem lidt mere løst.

Og så synes jeg de danske forsider er rigtig fine og søde, hvorimod de på originalsproget er lidt mere barske/heavy i udtrykket – rå, tror jeg, jeg vil kalde dem. Aurora har skrevet en hel del andre bøger som jeg kan se, og hvis de alle er i samme kategori, kunne jeg sagtens finde på at læse dem alle. Hvis de ikke bliver oversat til dansk, vil jeg overveje at læse dem på engelsk.

Alle bøgerne får 5 hjerter ud af 5. Jeg var underholdt og fanget til siderne. Alt andet fik lov at være – jeg tjekkede ikke instagram, facebook eller mails imens jeg var igang. Og det betyder som regel at jeg er hooked. Jeg læser meget gerne mere af Aurora Rose Reynolds. <3 <3 <3 <3 <3

Bookmate er modtaget på prøve. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg bliver ikke betalt for at skrive dette indlæg, og har aldrig nogen økonomisk interesse i mine indlæg. Jeg skriver om det jeg har lyst til og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer.