Mit navn er Viktor // Boganmeldelse // Marianne Monteau

Titel: Mit navn er Viktor

Forfatter: Marianne Monteau

Forlag: Grønningen 1

Serie: Bind 3 i serien om Lucy Kiehl

Udgivet: 13. marts 2020

Antal sider: 384

Læst som: Papirbog. Modtaget efter aftale med forfatteren.  Mit navn er Viktor, Forlaget Grønningen 1, Grønningen 1, Marianne Monteau, Politiassistent Lucy Kiehl, anmeldelse, boganmeldelse, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, anmeldereksemplar,Fra bagsideteksten:

En sen aften i november bliver Bernt Thaulow, en kendt byggematador, skuddræbt på klos hold på sin terrasse. I liebhavervillaen på Frederiksberg bliver der stjålet sølvtøj og en mobiltelefon, men er det et tyveri, der er gået helt galt, eller ligger der andre motiver bag mordet? Politiassistent Lucy Kiehl er udlånt til Københavns Politi. Hun var så småt på vej tilbage til Aarhus, men bliver hurtigt involveret i skuddrabet og i byggematadorens komplicerede familieforhold. Forhold, som gemmer på flere hemmeligheder og sorger, end man umiddelbart skulle tro. Lucy og hendes kolleger må arbejde i døgndrift for at løse mysteriet om mordet på den magtfulde mand, mens glansbilledet af den ellers så vellidte familie krakelerer. For hvem var egentlig Bernt Thaulows venner? Hvem var hans fjender? Og kan man regne med, at morderen ikke slår til igen?

**************************************************’

Det er den første bog i serien jeg læser. Jeg har hørt fra garvede krimifolk, at de 2 første (Jeg er den skyldige og Satans Yngel – Læs evt. med hos Fru Thulstrup her 😉 ) er noget mere barske end denne. Og derfor tror jeg egentlig at det er fint jeg starter med den her 😉  Jeg kunne godt følge med, men synes alligevel jeg manglede lidt baggrund på Lucy, og hvordan det hele hænger sammen. De 2 første findes desuden på Mofibo, og denne er også på vej.

Den unge Vittorio, er for et år siden blevet dræbt, og familien er i stor sorg. Sorgen bliver ikke mindre da hans far bliver skuddræbt på klos hold. Hans storebror Kristoffer har det svært, og mor er rimelig uligevægtig. Vi følger også Kristoffer’s far, som han ikke har set igennem flere år, og den historie er i sig selv ret stor i historien.

Vi følger flere forskellige personers perspektiv, og det giver et fint flow i bogen. Så det er ikke kun politiassistent Lucy Kiehl vi følger, men også familien til den dræbte, og baggrunden for hvordan det hele hænger sammen. Og spændingen stiger undervejs, imens vi får serveret flere og flere ledetråde. Jeg synes Lucy’s historie virker ret spændende, og det kan næsten give mig lyst til at læse de 2 første bøger også – for at finde ud af lidt mere omkring hendes liv i Århus.

“Nok var Josefsen ikke den mest sprælske fyr, Vorherre havde skabt, men humøret i dag var da bestemt på nulpunktet. Eller også var han bare irriteret over at have røbet en modtagelighed overfor Lisas smiger og gjorde derfor ekstra meget for, at de alle sammen skulle mærke, at han skam stadig var sit gode, gamle jeg.”

Marianne Monteau skriver godt, og er god til at lege med ordene. Gode personkarakteristikker, og historien udvikler sig bare fra side til side. Jeg havde ikke set alle de ting, som vi løbende får foræret som siderne forsvinder, og det er et stort plus, synes jeg. Jeg bliver overrasket flere gange undervejs. En bog der indeholder både sorg, og håb. Bristede drømme og familie. Bogens titel, synes jeg er helt perfekt, og giver fuldstændig mening. Forsiden er desuden virkelig smuk <3 Og jeg tror de fleste vil have hjertet med mens de læser, og også føle en hel masse forskellige ting 😉

“Det blev værre og værre, og det skulle blive værre endnu. “Jeg har sendt dem begge to hjem, og så har jeg holdt et møde med Bo Blichfeldt. Vi er enige om, at vi er nødt til at underrette politidirektøren, og indtil vi ved, hvad der er op og ned i den her sag, er han suspenderet på ubestemt tid. Han har afleveret sit skilt og sin tjenestepistol, og så må vi se, hvad der sker.””

Der er 4 ud af 5 hjerter ♥♥♥♥ til Mit navn er Viktor. Jeg synes historien er spændende, og siderne vender sig selv. Jeg var næsten opslugt hele vejen igennem – og det er det “næsten” der gør at den ikke får det 5. hjerte. Jeg var alle mulige følelser igennem, og må indrømme at jeg kneb en lille tåre til allersidst ❤  Mit navn er Viktor, Forlaget Grønningen 1, Grønningen 1, Marianne Monteau, Politiassistent Lucy Kiehl, anmeldelse, boganmeldelse, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, anmeldereksemplar,Bogen er modtaget mhp. anmeldelse. Jeg bliver ikke betalt for at skrive dette indlæg, og har ingen økonomisk interese i bloggen. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg skriver om det jeg har lyst til, og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer.