Mørkt Bedrag // Boganmeldelse // Colleen Hoover

Originaltitel: Verity

Forfatter: Colleen Hoover

Genre: Romantisk Thriller

Udgivet: 11. Juni 2020

Antal sider: 340

Læst som: Papirbog modtaget af forlaget.

Colleen Hoover, Mørkt bedrag, anmeldelse af mørkt bedrag, Colleen Hoover anmeldelse, Verity, Lindhardt og Ringhof, romantisk thriller, anmeldelse, boganmeldelse, bookreview, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, anmeldereksemplar, Fra bagsideteksten:

Lowens karriere som forfatter halter, men en dag får hun et vildt jobtilbud. Hun skal færdiggøre de kommende bøger i en planlagt serie af bestsellerforfatter Verity Crawford. Ifølge Veritys mand, Jeremy, kan Verity ikke længere selv skrive. Lowen accepterer og tilbringer et par uger i familien Crawfords hjem for at gennemgå Veritys noter og planlægge arbejdet med bøgerne. På Veritys kontor falder Lowen over en ufærdig selvbiografi, hvor Verity skriver om sit ægteskab og de rædselsvækkende hændelser, der ødelagde familien for altid. Skal Lowen vise Jeremy, hvad hans hustru har skrevet? Vil det kun splitte familien yderligere, hvis han kender sandheden? Og hvad er der egentlig sket med Verity?

*********************************

Da Lowen’s karriere hænger i en tynd tråd, bliver hun reddet af Jeremy. Manden til en meget kendt forfatter, der har brug for at hun skriver resten af bøgerne i den serie hun er startet med.. Verity kan ikke selv, og snart finder Lowen ud af hvorfor.

Familien har været ude for flere tragiske hændelser, og hele huset udstråler sorg. Lowen flytter ind, for at kunne tilgå alle Verity’s noter i hendes kontor.

“Jeg går ind på kontoret og lukker døren. Jeg hiver resten af manuskriptet frem og begynder at læse. Jeg bliver nødt til at vide, hvordan det slutter, om det overhovedet har en slutning. For jeg er nu nået til et sted, hvor jeg synes, jeg er nødt til at vise manuskriptet her til Jeremy. Han skal vide, at han havde ret, når han følte, at de aldrig var forbundne. For han kendte hende ikke rigtigt. Der er noget galt i huset her, og indtil han nærer lige så meget mistro til kvinden ovenpå, som jeg gør, har jeg på fornemmelsen, at noget andet kommer til at ske. Det er bare et spørgsmål om tid. Når alt kommer til alt, er det et hus fuld af Evindelige. Næste tragedie burde for længst være indtruffet.”

Lowen ser mærkelige ting rundt omkring i huset, men ved ikke om hun faktisk SER det, eller bare tror hun gør. Det er skræmmende. Ligeledes er det ret skræmmende da Lowen finder udkastet til en biografi Verity var igang med at skrive. Hun ved først ikke om hun kan stole på det hun læser. Men hun lærer også både Verity og Jeremy rigtig godt at kende på den måde.

Fuldstændig fantastisk bog. Nogle gange sidder man med åben mund, fordi man simpelthen ikke tror at man har læst rigtigt. Den er lidt skræmmende, men ikke mere end jeg godt kunne holde det ud 😉 Det flyder ikke med blod eller mord, eller folk der er låst inde i frysere 😉 Men man føler thriller-aspektet. Den er ond, og frygtindgydende. Der er kærlighed. Til mennesker, til skrivning. Bøger. Om skam og skyld (er det ok at have disse følelser?) Og ny kærlighed. For selvfølgelig kan Lowen og Jeremy ikke undgå at komme tæt på hinanden under processen. Men er de følelser ok, eller totalt forbudte. Den handler om, hvor langt man er villig til at gå i kærlighedens navn.

“Han har ikke barberet sig i nogle dage, så hans skægstubbe er blevet kraftigere. Det klæder ham godt, men jeg tror ikke, meget kunne klæde ham dårligt. Jeg læner mig frem over Veritys skrivebord og lader hagen falde ned i hånden. Jeg fortryder øjeblikkeligt at have bevæget mig, for Jeremy bemærker det. Han vender hovedet og kigger på mig gennem vinduet. Jeg har lyst til at vende mig væk, tvinge mig til at se travl ud, men nu, hvor jeg læner mig frem over bordet og støtter hovedet på hånden, er det åbenlyst, at jeg har stirret på ham. Det ville se værre ud, hvis jeg på nuværende tidspunkt forsøgte at skjule det, så jeg smiler bare til ham. Han gengælder ikke smilet, men ser ikke væk. Vi holder øjenkontakten i adskillige sekunder, og jeg mærker, hvordan hans stirren hvirvler alting op inden i mig. Det får mig til at spekulere på, om det gør noget ved ham, når jeg kigger på ham. Han tager en langsom indånding, rejser sig så fra stolen og går væk, over mod broen. Da han når derhen, samler han sin hammer op og begynder at flå i de få tilbageværende stykker træ. Han havde formentlig behov for et øjebliks fred, uden at blive forstyrret af Crew eller Verity, eller en sygeplejerske eller mig. Jeg har brug for en Xanax.”

Alle fans af Colleen Hoover skal læse Mørkt Bedrag. Selvom den karakteriseres som en romantisk thriller, er der alle de elementer med, som du kender fra Colleen’s bøger. Bare tilsat “lidt” spænding 😉 Og så slutter den fuldstændig vanvittigt! (Spoiler alert…) Men helt seriøst… Jeg har SÅ mange spørgsmål. Kan vi ikke lave en COHO session? så jeg kan få min nysgerrighed stillet 😉 Det er på en måde lidt foruroligende 😉 at en af mine yndlings forfattere ud i romantiske kærlighedsbøger, kan skrive SÅ mørkt….

Der er 5 hjerter ud af 5 ❤❤❤❤❤ til Mørkt Bedrag, jeg lagde nærmest ikke bogen fra mig, imens jeg læste. Colleen Hoover, Mørkt bedrag, anmeldelse af mørkt bedrag, Colleen Hoover anmeldelse, Verity, Lindhardt og Ringhof, romantisk thriller, anmeldelse, boganmeldelse, bookreview, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, anmeldereksemplar,

Bogen er modtaget mhp. anmeldelse. Jeg bliver ikke betalt for at skrive dette indlæg, og har ingen økonomisk interesse i bloggen. Jeg skriver om det jeg har lyst til og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer.