Sydens Forbandelse // Boganmeldelse // Henriette Vesterbak

Forfatter: Henriette Vesterbak

Forlag: Twenty-one

Genre: New adult, romantik, sex, kærlighed

Serie: 14 dage i Austin, dette er Johns version om samme bog. Kan læses selvstændigt.

Udgivet: 10. oktober 2020

Antal sider: 554

Læst som: Bog, modtaget af forfatteren. Sydens Forbandelse, Henriette Vesterbak, 14 dage i Austin, John Monro, New Adult, kærlighed, sex, South Bane, Boulder Creek Lodge, Austin Texas, Uofficielt din, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, anbefaling, anmeldereksemplar, Fra bagsideteksten:

“Hvad skal man med international succes, millioner på kontoen og et gudsbenådet musisk talent, når nætterne er søvnløse, og dagene er en evig søgen efter glemsel? Rockbandet South Banes forsanger John Monro har det hele. På overfladen. Indeni er det hele ved at krakelere. Han drikker dagene i studiet væk, har sex med tilfældige kvinder, der accepterer hans regelsæt, og skændes og slås med de andre bandmedlemmer. Da danske Heidi tager til Austin, Texas, for at blive personlig assistent for bandet, bliver det også starten på en rejse for John. For hun vækker noget i ham. Hun bliver hans livline midt i kaosset. Men en hændelse fra Johns fortid truer med at indhente ham og ødelægge alt.

************************************

Tænk lige dette scenarie:  Dét band, som du har været vild med virkelig længe. Har fulgt i tykt og tyndt, stalket på SOME, du kender alle deres sange, og deres forsanger er bare OMG – den mand du ønsker dig. Så overvej lige – hvis du får muligheden for at være deres PA. I fuc*ing Austin Texas. Og – du er altså bare en 22-årig modeblogger fra lille Danmark!!

Det er det scenarie vi hører om første gang vi støder på Henriette Vesterbak. Det er bogen 14 dage i Austin, og jeg læste den på 0,5 på Mofibo dengang. Bagefter kom Uofficielt din, som er fortsættelsen. Men se nu der… Nu har Henriette forkælet os alle sammen, ved at skrive bogen fra JOHN’s synsvinkel. Vi vidste jo allerede dengang, at Heidi faldt på røven over John med det samme. Men en mand som John er lidt svær at greje. Han siger ikke så meget. Og når han gør er det mest formaninger, ordre og spydigheder. Så vi kendte ikke John så godt… Og det må jeg sige, at vi kommer til i Sydens Forbandelse… Hold… nu… kæ.t… altså. Jeg tror lidt, at jeg kom ind i hovedet på ham under læsningen. Altså helt ind! Jeg kunne mærke og føle ALT hvad han føler. Både for Heidi, og for de andre i bogen. Og det fordrejer mange af de ting, som jeg kan huske fra 14 dage i Austin. Fordi man nu ser på det hele med andre briller. For at sige det sådan 😉 Han er jo ikke kun en skidt karl. Han har faktisk følelser… hvem skulle nu have troet det om John Monro? Jeg får faktisk lyst til at give ham et langt kram. Jeg tror han trænger.Sydens Forbandelse, Henriette Vesterbak, 14 dage i Austin, John Monro, New Adult, kærlighed, sex, South Bane, Boulder Creek Lodge, Austin Texas, Uofficielt din, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, anbefaling, anmeldereksemplar, Da Henriette Vesterbak skrev og spurgte om jeg vil læse Sydens Forbandelse, blev jeg bare… WHAT – ØH JA tak.. selvfølgelig vil jeg det. Og jeg har glædet mig som et lille barn til juleaften, til at komme igang med den. Den har ikke skuffet ❤️ Og der var en lækker omgang hygge og det skønneste bogmærke med 😀 Jeg elsker den slags.Sydens Forbandelse, Henriette Vesterbak, 14 dage i Austin, John Monro, New Adult, kærlighed, sex, South Bane, Boulder Creek Lodge, Austin Texas, Uofficielt din, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, anbefaling, anmeldereksemplar,

“Hendes underlige danske accent bliver pludselig meget tydelig, og jeg ved ikke hvorfor, men den går fandeme i pikken på mig. Accenten er helt flad og får hendes engelsk til at lyde en smule bøvet, og det passer overhovedet ikke til den stilbevidste kvinde, der står foran mig i høje hæle med sin lille pink taske i den ene hånd. “Lad os skaffe dig noget at drikke så. Øl eller vin?” spørger jeg. Jeg er åbenbart blevet galantheden selv. Hvem fuck skulle have troet det.? Hun tøver et øjeblik, og jeg tager mig selv i at stirre på hendes læber, mens jeg venter på hendes svar.”

Altså! Hvis ikke du bliver bare en lille bitte smule forelsket i John mens du læser Sydens Forbandelse, så ved jeg ikke helt! Han er jo bare kongen over mænd… Med det meste i hvertfald. Han er lidt forskruet, for at sige det pænt 😉 Men han kan faktisk godt opføre sig pænt. Når han vil. Og Heidi er mester i at fordreje hans ord, og sige nej. Et ord som John ikke er vant til at høre fra de (mange) damer han nedlægger. Hans motto er jo: “Ingen kys, ikke noget bagefter og gør, hvad jeg fucking siger.” Vi lærer jo efterhånden, hvorfor han er som han er. Kold og kynisk, og får (eller måske rettere tager), hvad han vil. Han er vant til at få sin vilje. Men hans barndom var heller ikke let.

“Så er det nu, John. Det er nu, du skal slå til. Hun har lige givet dig åbningen. Jeg skal bare være ærlig. Sige, at jeg synes, hun er fandens lækker, og at jeg håber på at få lov til at trække de shorts af hende og gå på opdagelse mellem hendes ben. Jeg kommer altid længst med ærlighed. Men jeg kan ikke. Der er noget ved hendes galgenhumor, som siger mig, at den er et dække over en fornemmelse, hun havde. Af at jeg ikke har de bedste hensigter. Og jeg kan ikke få mig selv til at bekræfte hende i det. Jeg kan ikke stå her midt i en skov, hun ikke kan finde tilbage fra, og sige, at jeg vil kneppe hende. Det vil kun gøre hende endnu mere utryg. “Sydstatsmanerer,” ender jeg med at sige og tager fat i mit Stetson for at understrege mine ord. “Så du viser mig rundt for at være galant?” spørger hun skeptisk. “Det er du ikke vant til eller hvad?” “Næh. Det er ikke ligefrem en dansk ting,” svarer hun. Og selvom hele denne samtale får mig til at føle mig falsk, for der er normalt intet galant over mig, tager jeg min hat af til ære for hende og svinger den ud til siden. “Ma’am,” siger jeg og indikerer, at hun skal gå først igen.”

Jeg har et helt klart billede af alle personerne i bogen (Og sikke et stærkt persongalleri hun stiller med – vi kendte dem jo godt, men jeg må bare lige sige det igen), ved hvordan de ser ud, hvordan de klæder sig, og hvordan de taler 😉 Hvis du er en lille smule i tvivl om John, så bare kig på forsiden af bogen 😉 sådan ser han ud. Også Boulder Creek Lodge, har jeg indprentet i hovedet, både John’s og Heidi’s hytte, Bajerrummet og Kontrolrummet. Jeg føler næsten jeg har været der selv 😉

John kan ikke helt indfinde sig med at Heidi ikke er hans personlige PA. Altså helt hans egen – at han faktisk skal dele med Ben og Mason. Stod det til ham, servicerede Heidi kun ham 24/7. Det er heller ikke så let at være vild med sin PA, når det står i hendes kontrakt, at hun ikke må “indlede sig i et forhold”  med nogen af dem i bandet. Overhovedet. Det er fyringsgrund! (Det har de ligsom prøvet før…) Det ville blive noget rod, hvis hun var mere vild med den ene end de andre. Ihvertfald må Ben og Mason intet vide, og de må ikke blive mistænksomme..

Det er også svært at være Heidi. John prøver at komme i bukserne på hende døgnet rundt. Og Heidi har svært ved at blive ved at sige nej, når det hun vil mest i hele verden er at være sammen med John. (Bortset fra at hun jo sådan set har en kæreste hjemme i Danmark – ja de bor faktisk sammen…) Hun har været hans største fan i de sidste 3 år, og har stalket ham på SOME. Da John finder ud af det, gør det bare at jagten intensiveres.

“Hun rynker brynene et kort øjeblik. “Det er sgu da din egen skyld! Og vil du tale pænt til mig!” “Tale pænt?” Har hun mødt mig? “Det kan du godt skyde en hvid pind efter. Lige med det samme!”

“At forfatte skæve kærlighedshistorier med uperfekte karakterer er Henriettes største passion, og med sine bøger ønsker hun at få læseren til at forsvinde ind i et univers af spændende forhold, der gør både ondt og godt, krydret med humor, ironi og rappe replikker.” Og det gør hun perfekt! Uperfekte karakterer er jeg selv helt vild med, og hvis man ikke forsvinder ind i denne intense historie om John og Heidi, så forstår jeg det slet ikke. Den gør både ondt og godt, og jeg fik flere gange ondt ind i hjertet –  og det er lige præcis dér, jeg ved når en bog er helt perfekt. Og rappe replikker 🙌🏻 Du får et STORT 5 tal af mig. TAK Henriette 🙏🏻  fordi du har skrevet bogen til os ❤️

Bogen får 5 hjerter ud af 5 ❤️❤️❤️❤️❤️Selvom jeg i princippet har læst alt i bogen én gang, er det jo på en helt anden måde fordi det er John´s version. Jeg syntes nogle gange bogen kunne være lang, netop fordi det var “det samme”, på den anden side, følte jeg, at noget af det var langt væk, fordi jeg læste Heidi´s bog for (GUUUUD – nu kiggede jeg lige. FIRE ÅR SIDEN.) 4 år siden. Det forstår jeg slet ikke, og jeg sidder og får lyst til at læse den igen.. Både Henriette´s første bog 14 dage i Austin, og efterfølgeren Uofficielt din, har jeg givet 5 hjerter. Forfriskende og lidt anderledes bøger, med et twist. Men er du ikke til udpenslet sex i en bog, skal du nok ikke læse den 😉 Henriette formår bare at variere sig, så der aldrig sker det samme flere gange. Det er heller ikke scenariet med at man ved fuldstændig hvad der sker undervejs, som det nogle gange er, eller at kvinden stønner, bare manden kigger på hende 😉 Var du derimod vild med Fifty Shades, Sylvia Day, Anna Todd, eller andre i genren, vil du elske Sydens Forbandelse. Og læs gerne alle 3 bøger.

Bogen udkommer d. 10. oktober venner. Også på Mofibo

OG til din kindle.Sydens Forbandelse, Henriette Vesterbak, 14 dage i Austin, John Monro, New Adult, kærlighed, sex, South Bane, Boulder Creek Lodge, Austin Texas, Uofficielt din, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, anbefaling, anmeldereksemplar,

Bogen er modtaget mhp. anmeldelse. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg skriver om det jeg har lyst til, og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer. Jeg er ikke blevet bedt om at skrive denne anmeldelse, og jeg har ingen økonomisk interesse i bloggen.