Nådesløse kvinder // Boganmeldelse // Camilla Läckberg //

Forfatter: Camilla Läckberg

Forlag: Alpha

Genre: En bog om hævn

Udgivet: 27. november 2020

Antal sider: 191

Læst som: Hardback, modtaget af forlaget.

Nådesløse kvinder, Camilla Läckberg, Alpha, Alpha Forlag, kvinnor utan nåd, svensk, en bog om hævn, hævn, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, anbefaling, anmeldereksemplar, Fra bagsideteksten:

Den russiske kvinde Viktoria bor i hus på landet med manden Malte, men der er intet idyllisk over deres ægteskab. Da Ingrid’s mand bliver forfremmet, opgiver hun karrieren som journalist for at blive den perfekte forstadshustru. Birgitta har i alt for mange år levet med en voldelig ægtemand. Nu nærmer pensionsalderen sig og måske muligheden for et andet liv?

Viktoria. Ingrid. Birgitta. Tre vidt forskellige kvinder i et dårligt ægteskab tager til genmæle overfor deres mænd på udspekuleret vis. De har fortjent det.

**********************************

Vi møder 3 forskellige kvinder i historien. Og så alligevel, for de er måske ikke så forskellige som det lige umiddelbart ser ud til. Det er en letlæst bog på blot 191 sider i A5 størrelse. Der sker en del, og alligevel er det let at følge med. Der er ikke en hel masse unødvendige oplysninger, den er skåret helt ind til benet, og det er faktisk ganske befriende.

“I lejebilens bagagerum lå en fem meter lang wire og en spraydåse med sort maling. Derudover havde hun købt et simpelt værktøjssæt med skruetrækker og hammer. Hun havde det, som om hun kørte rundt med en bombe eller et par kilo narkotika. Hun havde omhyggeligt overholdt hastighedsbegrænsningerne hele vejen fra Stockholm. Alligevel havde hun hvert tredje sekund skævet i bakspejlet, forberedt på når som helst at se blå blink.”

Hvert nyt kapitel, handler om én af kvinderne og deres kamp med deres ægtemænd. Et ægteskab de alle ønsker at bryde op fra, men de ved ikke helt hvordan det skal kunne lade sig gøre, uden at det måske bliver endnu værre. De 3 kvinder krydser hinanden og deres liv bliver viklet ind i hinandens. Det er ikke en krimi som sådan – der sker noget kriminelt ja, men der er ikke en masse efterforskning og gætterier.

“Du kan ikke forlade os nu. Vær sammen med hende, men vær diskret med det. Jeg forstår godt, at jeg ikke har været så let at leve sammen med.” Han glippede uforstående med øjnene. “Mener du Ju… at det er okay?” Ingrid nikkede. “Indtil videre, hvis det er det du vil. Men vær diskret, så ingen finder ud af det. Jeg kan godt leve med det, hvis det betyder at du stadig er her for mig.” Tommy havde svært ved at skjule følelsen af lige at have vundet den helt store lottogevinst. Sølle stakkel, tænkte Ingrid. Sølle, patatiske mandlsling.”

Kvinder der kæmper. Men til sidst er der ikke noget at kæmpe for. For hvis skyld gør man det? De tager sagen i egen hånd, og gør det som mange kvinder sikkert har overvejet et hav af gange.

Der er 4 hjerter ud af 5 💙💙💙💙 til Nådesløse kvinder. Jeg synes bogen var god og spændende, men den fik mig ikke helt op i 5. gear. Og jeg synes ikke den helt kommer på højde med Läckbergs andre bøger. Men det er hendes sædvanlige skrivestil, og den fejler jo bestemt ingenting.Nådesløse kvinder, Camilla Läckberg, Alpha, Alpha Forlag, kvinnor utan nåd, svensk, en bog om hævn, hævn, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, anbefaling, anmeldereksemplar,Bogen er modtaget mnhp. anmeldelse. Jeg bliver ikke bedt om at skrive dette indlæg, og har ingen økonomisk interesse i bloggen. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg skriver om det jeg har lyst til, og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer.