Den pige jeg var //Boganmeldelse// Ginger Scott

Forlag: Palatium Books

Serie: 3. del i McConnell-triologien

Genre: Kærlighed, venskab, ya

Udgivet: 18. november 2020

Antal sider: 380

Læst som: Modtaget af forlaget, men hørt på Mofibo

Den pige jeg var, Ginger Scott, boganmeldelse af Den pige jeg var, McConnell-triologien, Ya, kærlighed, venskab, anmeldelse af McConnell-triologien, Grib mig, Dig og alt derefter, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, boganmeldelser på nettet, bøger på Instagram, bøger jeg læser, bøger jeg anbefaler, Christina Rand, anbefaling, anmeldereksemplar, Fra bagsideteksten:

I morgen vil hun vende tilbage til at være pigen i en hjemmelavet film, der er optaget og delt på nettet mod hendes vilje og med en arrogant, selvcentreret ekskæreste. I aften vil hun nyde, at der faktisk findes søde fyre. Og måske vil hun nyde, at hun er småforelsket – småforelsket i en fyr, som hun under ingen omstændigheder vil komme sammen med i virkeligheden – men alligevel småforelsket. 18-årige Paige Owens har altid været egoistisk og hjerteløs og kun datet fyre, der kunne forbedre hendes position. Men hun sætter alt på spil for at hjælpe sin søster. Og da hun møder den fire år ældre Houston Orr, der er hendes diametrale modsætning og altid sætter hensynet til andre før sig selv, må Paige til at vælge, hvem hun vil være – og om hun tør lukke kærligheden ind i sit hjerte med alt, hvad det fører med sig.

*********************************’

Den pige jeg var, er 3. del i McConnell-triologien. Hver bog fokuserer på nye karakterer og kan læses uagfhængigt af hinanden. Grib mig er 1. del, og Dig og alt derefter er nr. 2. MEN – sidst i Den pige jeg var, fortæller Ginger Scott at der kommer en del 4. Nemlig en spin-off der handler om Casey, der er Houston’s bedste ven, og hans drømmepige – Den er ikke oversat endnu, men hedder In your dreams.

“”Ja, jeg er totalt forvirret,” siger Cass og ryster på hovedet. Hun føler sig lidt beruset. Jeg er misundelig. “Jeg troede, at du og Chandra var sådan her…” hun holder fingrene op, krydser dem og siger en klikkende lyd. “Du ved… tætte.” “Vi har aldrig været tætte, Cass. Ikke rigtig,” siger jeg. “Fuck det. I var tætte nok til, at du kunne fortælle hende personlige ting om mig,” bider hun. Hun har virkelig forsøgt at tilgive mig, men sommetider kommer det bare ud. Jeg ville ønske, at hun ikke hele tiden prøvede. Hvis jeg er sur på nogen, lader jeg det hele komme ud. Og når jeg så er færdig, er jeg sød mod dem igen. Det er ikke mig at gøre noget halvt. Jeg er varm eller kold. Det er tåbeligt at være lunken.”

Bogen fortælles fra både Paige og Houston’s synsvinkel. Jeg kan godt lide bøger hvor de skifter, så vi har hver deres historie, der blandes sammen. Man hører ligesom det hele fra 2 forskellige – der er jo altid 2 sider af en sag 😉

“Jeg lagde også mærke til hans navneskilt sidste gang. Jeg kan godt lide navnet. Det var derfor, jeg lagde mærke til det – ikke fordi han er høj, bredskuldret og har mørkt hår, der falder ud over toppen af hans solskærm, og grønne øjne, der praktisk talt gløder under skyggen. Jeg kan godt lide navnet. Det er det hele.”

Vi kender Paige fra de to forgående bøger, hvor hun blot er biperson. Men vi kender hende som kold, hård og ikke til at bide skeer med. Men når vi lærer hende bedre at kende, opdager vi at det nok mest er facade. Paige forsøger at rette op på alle de ting hun har budt sin søster de seneste år. Men det ender desværre med at hun bliver frosset helt ud af hendes “veninder” i Delta House. Hun ved godt at det hun gør er forkert, men hun kan alligevel ikke lade være.

“Min krop skælver, og mine fingerspidser og tæer er følelsesløse, blodet har forladt dem, og jeg føler mig hjælpeløs – svag. “Åh! Åh! Åh!” hører jeg igen. De laver sexlyde, og jeg ved hvorfor. Hele min krop brænder,  min hjerne er rasende, og mit hjerte er dødt. De har set den – de har set den! Hvilket betyder, at den er derude, et sted, hvor folk kan se den.”

Houston studerer samtidig med at han arbejder i en købmandsbutik. Han arbejder faktisk mere end han studerer, og har ofte svært ved at få det hele til at hænge sammen. Men der er en god grund til det, og den får vi lidt efter lidt. Men den her butik han arbejder i, er altså præcis stedet de mødes første gang. De mødes bogstavelig talt over en sandwich – smak! 😍  (Hjerteøjne 😉 )  Men Paige har en kæreste. Med et kæmpe stort ego. Og det er ham der bestemmer…

“Jeg kan mærke kraften i hans blik, da jeg vender mig om for at gå. Mit hjerte sparker løs inde i brystkassen i forventning om at høre hans stemme. Jo nærmere jeg kommer til døren, des stærkere er følelsen. Jeg er nærmest nået udenfor, da jeg mærker hans hånd på min skulder. Jeg snurrer rundt, parat til at gå løs på ham – min indre ild blafrer. “Du fortjener bedre,” siger han, før jeg kan nå at åbne munden for at sige noget. Hans blik er direkte, og det standser mig, om end kun et øjeblik. “Andet har jeg ikke at sige. Jeg synes bare, du skulle vide det. Du. Fortjener. Bedre.” Han har et alvorligt udtryk i ansigtet. Jeg overvejer et øjeblik, om han flirter. Men det føles ikke som nogen scorereplik. Houston – at han er her i dag, hans ord – det føles mere som en redningsaktion. Jeg smiler, måske en smule indigneret, før jeg vender mig om og går ud ad døren. Da jeg kommer rundt om hjørnet, trækker jeg tasken højere op på armen og knuger sandwichen og isteen ind til brystet, mens jeg lader hånden glide ned over det kølige sted på min hud, hvor Houston rørte ved mig for nogle sekunder siden.”

Der er 4 hjerter ud af 5 ❤❤❤❤ til Den pige jeg var. Jeg kan rigtig godt lide Ginger Scott’s skrivestil, der blandes med både humor og seriøsitet. Hun kommer igennem nogle svære emner i disse 3 bøger. Bl.a. Sclerose, handicap, skoleskyderi og tab. Men fordi hun formår at krydre det hele med en solid omgang humor, bliver det ikke så hårdt at læse om. Hun har gode og præcise personskildringer og gode beskrivelser af områder og ting der sker. De 2 første bøger i serien har jeg også slugt – lyttet til på Mofibo, men altså ikke anmeldt. Det betyder ikke at de er dårlige!!! Det var bare nogle jeg lyttede til og nød, uden at skulle tænke på citater, eller handling 😉 Det er nemlig også rart engang imellem. Men læs endelig dem alle 3.Den pige jeg var, Ginger Scott, boganmeldelse af Den pige jeg var, McConnell-triologien, Ya, kærlighed, venskab, anmeldelse af McConnell-triologien, Grib mig, Dig og alt derefter, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, boganmeldelser på nettet, bøger på Instagram, bøger jeg læser, bøger jeg anbefaler, Christina Rand, anbefaling, anmeldereksemplar, Bogen er modtaget mhp. anmeldelse. Jeg bliver ikke betalt for at skrive dette indlæg, og har ingen økonomisk interesse i bloggen. Jeg skriver om det jeg har lyst til og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer.