Hvorfor ikke // boganmeldelse // Carey Heywood

Forlag: Palatium Books

Genre: Kærlighed, NA

Serie: 3. del i Kærlighedsgåder.  1)Hvorfor nu? 2)Hvorfor lyve?

Udgivet: Primo ’22

Antal sider: 258 sider

Læst som: Lyttet på Mofibo, eksemplar modtaget fra forlaget.

Carey Heywood, Hvorfor ikke, Why not, Palatium Books, Palatium, Roman, NA, New Adult, Kærlighed, Kærlighedsgåder, lovebook, lovebooks, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, boganmeldelser på nettet, bøger på Instagram, bøger jeg læser, bøger jeg anbefaler, Christina Rand, anbefaling, Boganbefaling, Reklame, anmeldereksemplar,Fra bagsideteksten:

Reilly er hende, alle piger gerne vil være venner med, og hende, alle mænd vil date. Men sådan har det ikke altid været. Da Reilly gik i high schook, var hun stormende – og hemmeligt – forelsket i Trip. Trip anede knap, at Reilly eksistereede, og da han blev færdig med skolen, flyttede han fra byen. Mens Trip uddannede sig i politiet, blev Reilly Ferncliffs feterede tv-journalist og ikke så lidt af en berømthed i det lille samfund. Hun fokuserer på sin karriere, er single og dater kun sjældent.
Trip flytter tilbage til byen, da han får ansættelse ved Ferncliff politi. Han er glad for sit arbejde som betjent i den rolige by og i det hele taget godt tilfreds med sit ungkarleliv.
Da Reilly og Trip tilfældigt mødes på skolens legeplads efter en begravelse, er den gensidige tiltrækning uomgængelig, og inden længe er de officielt et par. De to er uadskillige, og inden længe bliver Reilly gravid.
Men en helt almindelig sommerdag, hvor alt er, som det plejer, indtræffer katastrofen. Noget går galt på Ferncliffs tv-station, og Trip må træde i karakter som betjent. Han affyrer sit vågen flere gange, og bagefter er intet som før.

**********************************’

Man kan godt læse Hvorfor ikke, selvom man ikke har læst de 2 første i serien, men så vil du mangle baggrundsviden, da Reilly også er med i dem. Men snyd ikke dig selv for dem – Carey Heywood er en af mine yndlingsforfattere ♥

Nogle vil nok synes at denne slags bog ikke lige egner sig til min aldersgruppe… men ved i hvad? I don’t care 😉 Det er lige præcis en bog som denne, der får mig ned på jorden igen, hvis jeg har haft en svær periode, hvor jeg ikke kan læse feks. Sådan en man føler man er med i, eller ihvertfald ser jeg dem ofte “som film” og jeg identificerer mig let med nogle af dem. New Adult bøger er unge mennesker der er i starten af livet (Men efter college osv.), og se dem “komme godt i vej”, er en af mine yndlingsting at læse.

“”Hende jeg kommer lidt sammen med, er gravid,” svarer jeg. “Åh, i gudindens navn, ikke igen,” mumler hun. “Mor,” siger jeg advarende. Jeg tager to æsker på hylden og går hen til kassen. “Bliv lige hængende, jeg skal lige betale for noget.” “Du burde virkelig ikke tale i telefon, når du står ved kassen,” indvender hun. “Okay, mor. Men bliv lige hængende.” Jeg giver hende ikke mulighed for at svare, men lægger min telefon på disken og betaler for kiksene. “Tak,” siger jeg til ekspedienten, før jeg tager min telefon op igen. “Mor?” spørger jeg. “Lagde du mig lige fra dig?” råber hun. “Jeg skulle lige betale. Undskyld. Det var kun et øjeblik.”  “Hvorfor kunne du ikke bare vente med at ringe til efter, at du havde betalt?” spørger hun. “Jeg prøvede at multitaske. Jeg skulle hente nogle kiks til Reilly. Hun har kvalme.” “Så hun hedder Reilly?” “Mor,” stønner jeg. “Nej, nej. Det er deligt at høre navnet på den kvinde, der åbenbart skal have min søns barn, på den her måde. Særligt set i lyset af, hvordan det gik sidst.”

Carey Heywood skriver fantastisk, men det kommer nok ikke bag på nogen at jeg synes det. Let og elegant, med leg med ord. Men hvis du ikke er til at læse om feks. sex, så er det ikke hendes bøger du skal læse. De er ikke overfyldt med det, som nogle kan være, men jeg synes der er en passende mængde.

“Jeg læner mig frem og trykker læberne mod hendes pande. “Jeg følger efter din Jeep. Bare parker omme bag bygningen. Det er den indgang, jeg bruger.” Hun rynker panden. “Hvad hvis der er nogen, der ser min bil der?” “Ja, hvad så?” spørger jeg. Hun trækker sig væk. “Jeg ved godt, du ikke har boet her så længe, så jeg vil lige minde dig om, at det her er en lille by. Alle vil interessere sig for det, hvis de ser min Jeep parkeret ved Cliff Inn.” Det har hun sgu da ret i. “Skal jeg komme hjem til dig?” Hun spærrer øjnene op. “Så vil mine naboer gå ud fra, at du går i seng med mig eller Julie.”
Nå ja, Julie er den enlige mor, hun deler hus med. Gad vide, hvor tungt den unge sover. Reilly laver nogle seriøst sexede lyde, når hun knalder; det ville virkelig være ærgerligt at gå glip af dem.”

Jeg elsker Carey Heywood… Så er det sagt, og det er ikke første gang. Jeg tror faktisk at Carey Heywood er en af de forfattere jeg har læst flest bøger af. Der er flere der næsten er på niveau, men det er som om hun bare spytter dem ud altså. Eller ihvertfald at de bliver oversat i et lyntempo 😉

Jeg skriver ikke en masse om indholdet, da jeg synes at bagsideteksten rummer det rigtig godt. En bog om kærlighed, venskab, familie og alt derimellem.

Der er naturligvis 5 krummehjerter ud af 5 ♥♥♥♥♥ til Hvorfor ikke.
Jeg har læst Hvorfor nu, og lyttet til Hvorfor lyve, som er bind 1 og 2 i serien, og de er ligeså gode, (den første er anmeldt, men ikke nr. 2, da jeg ikke har en fysisk bog.) Og vi kender allerede Reilly fra disse, så at der kom en bog med hendes fortælling er bare skønt. Og bøgerne hører sammen, da rigtig mange af deres venner er i de andre.Carey Heywood, Hvorfor ikke, Why not, Palatium Books, Palatium, Roman, NA, New Adult, Kærlighed, Kærlighedsgåder, lovebook, lovebooks, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, boganmeldelser på nettet, bøger på Instagram, bøger jeg læser, bøger jeg anbefaler, Christina Rand, anbefaling, Boganbefaling, Reklame, anmeldereksemplar,Bogen er modtaget mhp. anmeldelse. Jeg bliver ikke bedt om, ej heller betalt for at skrive denne anmeldelse. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får, og jeg skriver om det jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer. Jeg kører på et selvbetalt Mofibo gavekort p.t. så det er ikke reklame 😉