Boganmeldelse // Jamaica Lane // Samantha Young

Forlag: Flamingo Books

Genre: Kærlighed, erotik.

Udkommer: E-bog 6. februar 2017. Paperback 7. februar 2017

Antal sider: 497 på min Iphone

Læst som: E-bog for Flamingo Books – Flamingobooks.dk

JamaicaLane almkamera 1

Jamaica Lane, er 3. bog i serien “London Road”. Hvilket betyder, at vi har lidt kendskab til nogle af personerne. Det er rigtig længe siden jeg har læst de 2 første bøger i serien, Dublin Street og London Road, så jeg følte mig en smule rusten. Men det betyder faktisk ingenting, for man får en lille opsummering i starten af bogen. Dermed ikke sagt, at du ikke skal læse dem alle 3, for det synes jeg bestemt du skal. De er vidt forskellige alle 3, og det er ikke bare mere af “samme slags” man får. Hvis du har de 2 første bøger, men det er længe siden du har læst dem, (eller har hjerne som en si ligesom mig ??) så vil jeg anbefale at læse de andre igen 😉

Vi springer lige ud i det, og møder hele venneflokken på én gang. Og det er så dejligt at man kender lidt til dem fra de 2 første bøger. Denne gang handler historien om Olivia (Liv) og Nate.

De møder hinanden hos Cam og Jo, til en hyggeaften. Cam og Jo er ikke hjemme til at begynde med, og Liv står og vasker op, da Nate kommer ind. Liv ser med det samme, at Jo ikke har overdrevet da hun fortalte at Cam’s ven Nate er lækker. Han er virkelig lækker. Og som sædvanlig mister Liv mælet, når der er en lækker fyr i nærheden. Nate opdager hurtigt at Liv er vild med spil, og hun opnår straks en status som “en af gutterne”. Det går faktisk sådan, at de bliver rigtig gode venner der hygger sig i hinandens selskab. Liv hjælper Nate med at anmelde film og spil, og de er rigtig tit sammen. Liv har aldrig forsøgt sig med noget med Nate, fordi.. Nate knalder alt der kan gå på 2 ben, og Liv og Nate er altså bare venner! Så han tænker jo slet ikke på hende på den måde. Og Liv vil gerne beholde ham som ven.

Liv arbejder som bibliotekar på universitetet. Her møder hun ofte pæne, søde og lækre fyre, men hun kan ikke tale med dem. Hun har ingen selvtillid, og hun lukker fuldstændig i, hvis en fyr taler til hende. Den eneste fyr hun kan tale normalt med er Nate. Helt almindelige samtaler.

En dag spørger hun Nate om ikke han vil hjælpe hende. Hun er forelsket i en fyr hun tit ser på arbejdet, og hun vil gerne have hjælp til at komme til at tale med ham. Og – også hjælp til, hvad hun gør bagefter. For erfaring ? Det har Liv ikke. Som i overhovedet ikke.

Det mener Nate godt han kan hjælpe hende med. Han kan jo lære hende hvordan man flirter – uden at blive rød i hovedet. Og der starter de så. Med at tale med hinanden, som om de ikke kender hinanden. Og inden længe må Liv prøve det af i byen, for at se om det har virket. Og herfra vil jeg ikke fortælle mere. Blot – den gider du godt læse 😉

Igen, bliver jeg helt vildt betaget af en bog. Jeg synes stadigvæk at Samantha Young skriver helt fantastisk. Man bliver fanget fra side 1, og kan næsten ikke lægge den fra sig igen. Før til næsten allersidst.. Det gør jeg ofte. Altså holder en pause, når jeg mangler 20-30 sider tilbage. Er der andre der gør det ? Eller ved hvad jeg mener ? Jeg har ikke lyst til at den skal slutte. Jeg har ikke lyst til at komme ud igen. Ud i den virkelige verden.

Jeg vil bare gerne blive inde i bogen. Så ja. Den er god – ligesom de 2 forgående hun har skrevet. Som jeg skrev i starten, kan man godt læse hver bog for sig. Man får et indblik i de andre personer, men man behøver ikke at have hele deres historie med. Det gør bare det hele lidt finere, at der bygges nye historier op om vennerne rundt om dem. Det kan jeg godt lide. Faktisk er det de bøger jeg helst vil læse. Hvor man følger nye, men stadig har de gamle personer med – og hvor man i forvejen kender lidt til de nye hovedpersoner.

Jeg er helt vild med denne her, det er en rigtig sød historie. Det synes jeg også de 2 andre er. Måske er man bare mest til det man lige har læst – er der andre der kan følge det ? Det er både kærlighed, glæde, sorg, kærestesorger, venindeproblemer, og sex. Ja, jeg kan ligeså godt sige det. Hvis du ikke kan læse om sex, skal du springe denne over. Eller ihvertfald springe de sider over, hvor der er sex. Men det bestemmer du jo selv 😉

Jeg glæder mig allerede til den næste. Og så synes jeg jo bare at bøgerne er virkelig smukke at se på.

Helt klart 5 hjerter fra mig.

Hvis du har lyst, kan du se mine tidligere anmeldelser af Dublin Street her. Og London Road her.

Negle jeg har lavet til forsiden. Det skulle egentlig have været en gradient. Men jeg ved ikke lige hvad der skete for svampen… Det hele blev rodet sammen. Men jeg kan faktisk godt lide udfaldet alligevel, selvom det blev anderledes end jeg lige forestillede mig. Lakkerne er fra Depend. 1 til Flamingo bog

Jamaica Lane med hjerter

Bogen er sponsoreret på den måde, at jeg har fået e-bogen tilsendt fra Flamingo books. Jeg bliver ikke betalt for at skrive dette indlæg.