Blodspor // Boganmeldelse // Julie Hastrup

Titel: Blodspor

Forfatter: Julie Hastrup

Serie: Rebekka Holm

Antal sider: 448

Udgivet: 20. september 2018

Læst som: Hårdt indbundet bog, modtaget af forlaget.

Julie Hastrup, Blodspor Julie Hastrup, Rebekka Holm, Politikens Forlag, Anmeldelse, Boganmeldelse, Anmeldereksemplar, Blodspor er Julie Hastrup’s 7. selvstændige bind om Rebekka Holm. Den er selvstændig ja.. og du kan godt læse med herfra. Men som jeg plejer at sige… Lad vær!! Lær nu Rebekka Holm at kende fra starten, det er der altså noget specielt ved. Og at komme igen i næste bog, og vide hvorfor hun gør som hun gør. Hvorfor hun reagerer som hun gør. Jeg elsker Rebekka Holm. Hun er ikke som de andre 😉

Og Politikens Forlag er virkelig god til overraskelser… Så selvfølgelig kom bogen i en kæmpe pakke. Og inde i den, var der simplethen en hvid kiste, med datoen for bogens udgivelse – og heri lå så bogen. Julie Hastrup, Blodspor Julie Hastrup, Rebekka Holm, Politikens Forlag, Anmeldelse, Boganmeldelse, Anmeldereksemplar, Julie Hastrup, Blodspor Julie Hastrup, Rebekka Holm, Politikens Forlag, Anmeldelse, Boganmeldelse, Anmeldereksemplar, Rebekka’s kæreste Niclas blev stukket ned i Finland, og hun kæmper en daglig kamp. Hun vil gerne være hos ham på sygehuset hele tiden, men på den anden side, ligger han “bare” i koma, og hun ved ikke om det har nogen betydning at hun er der. Hun begraver sig derfor i arbejde, og får lov at ringe hver aften og sige godnat til ham.

En hel familie er blevet myrdet omkring et spisebord. Skuddræbt midt i en middag. Den eneste der er fuldstændig maltrakteret er dog konen, der har fået skudt hele ansigtet af. En sød, velfungerende og tilsyneladende helt almindelig familie – hvorfor skulle de dø så brutalt? Der dukker dog flere og flere oplysninger op omkring familien, som måske ikke bare levede det helt almindelige liv, som alle i nabolaget troede.

Og pludselig dukker der en søster op. Som måske var det 5. medlem der var dækket til, og som altså lever i bedste velgående.Julie Hastrup, Blodspor Julie Hastrup, Rebekka Holm, Politikens Forlag, Anmeldelse, Boganmeldelse, Anmeldereksemplar,

Du har ret med hensyn til raseriet. Man kan bedre forstå ham her tænde af og gå amok, han har mistet alt, og hvis vi skal tro på genboen, så har han helt sikkert følt sig forledt af Jette. Hvis man mister alt, mister man sig selv.”

Der er pludselig op til flere mistænkte i spil, og Rebekka og hendes kollegaer kæmper en kamp for at finde ud af hvem der har det største motiv. Og pludselig er søsteren forsvundet.

Imens kæmper Rebekka med at blive kendt med sin nye makker Tatjana. Der, synes Rebekka, har et iltert temperament, som hun til tider har svært ved at styre. Og så har hun altid slik i skuffen. Og i bilen..

“”Faren trykkede let på hornbrillen  og rømmede sig: “Sagen er den, at det desværre slet ikke er utænkeligt for os, at han ville være i stand til at gøre sådan noget frygtelig noget.” Rebekka stivnede. Ordene kom bag på hende, og et kort øjeblik vidste hun ikke, hvad hun skulle svare. Det var usædvanligt, at en forælder sagde sådan om sit eget barn. Tværtimod gik de fleste forældre langt for at beskytte deres børn, også i de sager, hvor der var inkriminerende beviser på, at barnet havde begået forbrydelsen.”

Imens alt dette finder sted, er vi også indenom et par andre familier, som vi følger igennem hele bogen. Familier med børn der måske ikke får den trygge barndom og opvækst som alle fortjener.

Der blev afholdt forfattermøde med inviterede bloggere et par dage før udgivelsen af bogen. Jeg var inviteret, men var i Oslo på dagen, så jeg kunne desværre ikke deltage. Men heldigvis havde Julie forinden allerede signeret min bog, og jeg håber meget at se hende til Bogforum. Der er 5 ud af 5 hjerter til Blodspor fra mig. Den startede ud lidt langsom – men fik mig helt med i den sidste 3. del

Kære Julie, du gjorde det igen. Stærk bog med mange følelser der berørte mig dybt!Julie Hastrup, Blodspor Julie Hastrup, Rebekka Holm, Politikens Forlag, Anmeldelse, Boganmeldelse, Anmeldereksemplar,

Bogen er modtaget til anmeldelse. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg bliver ikke bedt om, ej heller betalt for at skrive dette indlæg. Jeg skriver om det jeg har lyst til, og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer. Jeg har ingen økonomisk interesse i mine indlæg.