Ensom Ulv // Boganmeldelse // Tommy Thorsteinsson

Titel: Ensom Ulv

Forlag: Forfatterskabet.dk

Serie: 1. bind i en ny serie om drabsefterforsker Anna Blaafalk

Genre: Krimithriller

Udgivet: 2017

Antal sider: 328

Læst som: Bog, modtaget af forfatteren.Tommy Thorsteinsson, Ensom Ulv, Forfatterskabet.dk, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dj, Krummes Krummelurer, boganmeldelse, anmeldelse, Fra bagsideteksten:

I mørke er alle katte grå – ulve ligeså. En varm sommeraften i 2016 bliver en ung kvinde myrdet midt under en koncert med superstjernen Rihanna. Kvinden er iklædt hvide engelvinger, men hendes krop er brændt til ukendelighed. Hvem er hun? For drabsefterforsker Anna Blaafalk starter nu et hæsblæsende kapløb med tiden i jagten på en vanvittig seriemorder. Samtidig lander et fly fra Dubai i Københavns Lufthavn. Omord er en af verdens mest eftersøgte terrorister, Omar Assis. Han er kommet til Danmark for at udføre en dødbringende mission.

Dette er Tommy Thorsteinsson’s debutroman, og jeg tror han med denne, får slået sit navn fast på den danske krimiscene.

“En person er fundet død på Refshaleøen, og jeg har brug for din hjælp lige nu. Pressen er helt oppe at køre over det, hvor fanden de så end har snuset historien op. De lugter blod i en agurketid, og min telefon går amok i ubesvarede opkald.” “Refshaleøen? Hvornår er det sket? Anders rykkede sig nervøst i sædet og rullede vinduet en smule ned. Han havde det varmt efter den lynhurtige exit fra svømmehallen “Hvis jeg vidste det, så behøvede vi jo strengt taget ikke retsmedicinerne, vel Axelsen!”

Drabsefterforsker Anna Blaafalk er forfriskende, og troværdig, og man kan mærke hun brænder for sit fag.

“Det elskede hun mest ved jobbet. At bure psykopaterne inde og smide nøglen væk.”

Kapitlerne er beskrevet med dato og klokkeslet, så man hele tiden har styr på tiderne. Tommy skriver detaljerigt og levende, med en god humor hele vejen igennem bogen, og især humoren er fantastisk – jeg har grint mange gange undervejs. Der er action for alle pengene, og forviklinger, arbejde, stress og amoriner i luften. Vi får et godt kendskab til folkene på Politigården, og her er det godt at de alle er beskrevet så godt, for jeg er sikker på vi kommer til at følge dem i flere bøger fremover. Man kan mærke at Tommy har researchet godt og grundigt, da lokationer og områder er beskrevet detaljerigt.

“Hvem er ikke bange for Ellehammer? Manden er jo tidligere jægersoldat og kan dræbe på hundrede forskellige måder alene med sine øjenvipper, så der er alle mulige grunde til at være bange for ham.”

Bogen har en drejning, som man ikke lige ser komme. Eller jeg gjorde i hvertfald ikke. 2. bog i serien, Havhvepsen, giver jeg ihvertfald også et skud. Især fordi Ensom Ulv, slutter med en cliffhanger…

Der er 3 hjerter ud af 5 til Ensom Ulv. Jeg synes Tommy skriver godt. Men, for mig, lidt for detaljerigt. Nok især i dialogerne, og jeg når desværre at kede mig en lille bitte smule undervejs. Men for andre – f.eks. min ex-mand – er detaljer godt. Han sagde at han vil elske at se den som film, og at han kunne se det hele udspille sig for ham, når han læste. Altså – jeg ville også gerne se den, hvis den kom på film 😉

Spændingen stiger hele vejen igennem bogen, og jeg vil absolut anbefale den.Tommy Thorsteinsson, Ensom Ulv, Forfatterskabet.dk, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dj, Krummes Krummelurer, boganmeldelse, anmeldelse, Bogen er modtaget med henblik på anmeldelse. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg bliver ikke betalt for at skrive dette indlæg og har ingen økonomisk interesse i bloggen. Jeg skriver om det jeg har lyst til og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer.