Chancen // Boganmeldelse // Elle Kennedy

Forfatter: Elle Kennedy

Originaltitel: The Risk

Genre: Kærlighed / YA

Serie: 2. selvstændige del i Briar U. Jagten er den 1.

Udgivet: Starten af 2020

Læst som: Papirbog. Modtaget af forlaget.

Elle Kennedy, Briar U, The Risk, boganmeldelse af Chancen, Chancen, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, Flamingo Books, Flamingo, anmeldereksemplar, Anmelselse Briar U, bøger, books, bookreview, Fra bagsideteksten:

Brenna Jensen drømmer om at blive sportsjournalist, men kæmper for at få foden indenfor. Så da hun får muligheden for et attraktivt praktikophold, går hun i panik til samtalen og kommer til at sige, at hun dater ishockeyspilleren Jake Connelly. Sandheden er, at de ikke kan udstå hinanden. Og udover, at han er arrogant, irriterende og alt, alt for tiltrækkende, så spiller han ogå på det rivaliserende hockeyhold. Men Brenna har brug for, at Jake spiller hendes kæreste, og for hver falsk date kræver han en rigtig en. Hun beslutter sig for at tage chancen, selvom hun ved at hun ikke må falde for Jake. Under ingen omstændigheder… Chancen er endnu en charmerende sportsromance af Elle Kennedy og andet, selvstændige bind i Briar U-serien.

******************************************************

Jake spøger i Brennas hoved. Lidt for meget måske. Og da hun til sit interview på tv-stationen kommer til at sige at de er kærester, går det da først rigtig galt for hende. For det er de jo på ingen måder. Men det er simpelthen hendes drømmejob, så hun må jo tage tyren ved hornene, og sige det til ham. Mærkeligt nok er Jake med på idéen. På én betingelse! At han får en rigtig date bagefter. Brenna giver sig.

Men det er ikke helt let – for ingen må jo vide noget. Og hvis ikke det lige var fordi at Brennas far er træner for ishockeyholdet, og Jake spiller for rivalerne, gik det nok også.. Men det her er bare så forkert.

“For anden aften i træk skåler vi med hinanden. Det her er på alle måder forkert, og det er ikke kun, fordi han spiller for Harvard. Jeg plejer ikke at date. Jeg har ikke haft en rigtig kæreste siden Eric, og jeg har heller ikke haft lyst til det. Og for nu at gå endnu længere med argumentet er Jake den sidste, jeg burde overveje, selv hvis jeg ville have en kæreste. Han flytter til Edmonton om et par måneder. Hvad for et forhold ville det overhovedet være?”

Skiftevis Brenna og Jake – men mest Brenna faktisk. Men fedt at følge med fra begge deres øjne. Og de øvrige vi følger er jo ligeså spændende som de altid er i Elle Kennedys bøger. Og ishockeybøger – har bare taget mit hjerte med storm… Jeg ved ikke hvorfor – og jeg ved godt jeg er en “voksen dame” 😉 Men altså…

“Min far sætter ikke ord på mine bange anelser, men jeg ved, at han tænker det samme. Og han lyder rasende, da han henvender sig til sine spillere. “Hvad fanden var det, der foregik derude?” Der opstår en lang, frygtsom tavshed. Det er Fitz der endelige finder nosserne til at sige noget. “Sådan som jeg forstod det, så havde Hunter været i seng med Hemleys kæreste. Uden at vide det,” tilføjer han. “Er det en fucking joke? Og hvis I endelig skulle knalde en af deres kærester, kunne det så ikke have været Connellys?” snerrrer min far. “Så skulle vi i det mindste ikke bekymre os om ham.” Selvom jeg er ked af det på mit holds vegne, er jeg nødt til at kvæle en bølge af latter – for jeg tror ikke, min far ville sige god for, at en af dem havde sex med Connellys kæreste, hvis han vidste, det var mig. Ikke at jeg er Connellys kæreste, men jeg er hende, han ser, og … nej, jeg må ikke tænke på det her lige nu.”

… Det lyder jo lidt som en grammofonplade – men jeg gentager gerne. Jeg er vild med Elle Kennedy. Hun skriver flydende, let og fængende. Man lægger ikke bogen fra sig igen, før man er færdig. Og sådan har jeg haft det med ALLE bøger hun har skrevet. Så jeg glæder mig til senere på foråret, hvor den 3. bog i Briar U udkommer på dansk. Det skønne ved serierne (Også i Off Campus serien), er jo at man allerede føler man kender de nye hovedpersoner, for de var med i den tidligere bog som bipersoner. Og så er det bare dejligt at lære dem mere at kende, og også at de forhenværende hovedpersoner er med igen som bipersoner.

Elle Kennedy har skrevet over 20 bøger, en drøm hun begyndte at jagte allerede som teenager. Hun har også udgivet bøger under pseudonymet Erin Watt sammen med forfatteren Jen Frederick.

Der er naturligvis 5 hjerter ud af 5 ❤️❤️❤️❤️❤️ til Chancen, og jeg kan fortælle at jeg er i gang med den næste (på Mofibo) der hedder Spillet. Og den er også <3  Skal du læse med?Elle Kennedy, Briar U, The Risk, boganmeldelse af Chancen, Chancen, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, Flamingo Books, Flamingo, anmeldereksemplar, Anmelselse Briar U, bøger, books, bookreview

Bogen er modtaget med henblik på anmeldelse. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg blivr ikke bedt om, ej heller betalt for at skrive dette indlæg. Jeg har ingen økonomisk interesse i bloggen. Jeg skriver om det jeg har lyst til, og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer.