Du må aldrig glemme mig // Boganmeldelse // Mhairi McFarlane

Titel: Du må aldrig glemme mig

Forfatter: Mhairi McFarlane

Forlag: Harper Collins

Genre: Roman / Chick lit

Udgivet: 15. marts 2019

Antal sider: 393

Læst som: Bog. Modtaget af forlaget. Du må aldrig glemme mig, Mhairi McFarlane, Harper Collins, Harper Collins Nordic, anmeldelse, boganmeldelse, anmeldelse af Du må aldrig glemme mig, Du månaldrig glemme mig af Mhairi McFarlane, Chuck lit, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, anmeldereksemplar,

Georgina Horspool har aldrig i sit liv haft en mere katastrofal uge. Hun bliver fyret fra sit job på Sheffields værste restuarant, og tager så på uanmeldt besøg hos sin komiker-kæreste og overrasker ham i seng med en anden. Hun har intet andet valg end at slå op med ham og finde sig et nyt job i en fart. Hendes nye chef viser sig at være hendes store kærlighed fra skoletiden, som hun ikke har set siden afslutningsfesten… Kan det blive værre? Ja! Da den halvkendte komiker-eks-kæreste begynder at bruge detaljer fra deres forliste forhold i sit stand-up repertoire. Men måske kan Georgina tage magten over sin fortid og vende det hele til sin fordel.

****************************************

Chick-lit når det er bedst. Det er en blanding af Bridget Jones og Nynne’s dagbog, med lidt Rita over sig. Jeg kan ikke helt forklare det.

“Jeg rettede på min kjole og blev nervøs over, om Willard – på trods af at han i sin Elmo-sweatshirt ikke selv lige lignede en praktikant på Vogue – havde ret, og det var for meget. Kjolen var dybrød og havde en hjerteformet udskæring, der var ret dyb og jeg havde sådan en barm, der ikke lige led af mindreværdskomplekser.”

På det nye job Georgina tager, viser det sig, at en af ejerne er hendes gamle flamme fra skoletiden. Men han kan ikke kende hende, og det gør hende en lille smule såret? Hun lader dog også bare som ingenting. Når han ikke vil kendes ved hende, så skal han ved gud heller ikke. Da hendes ekskæreste begynder at røre på sig i periferien, gør hun ham det helt klart, at han bare skal holde sig væk. Men det er vidst lettere sagt end gjort.

“På vejen hjem må jeg tørre de varme tårer væk og spekulerer på, hvor meget de skyldes min søsters mangel på tillid, hvor meget der er min mors observation om, at jeg er på vej mod sidste holdbarhedsdato, og hvor meget der skyldes begivenhederne i går aftes. Fem minutter senere siger min teleforn pling. Hun mener virkelig ligesom alle andre, at jeg er pinlig. Held og lykke med pub-jobbet. MEN BOL IKKE, JEG GENTAGER, BOL IKKE MED NOGEN VED ET TILFÆLDE”

Første bog jeg læser af forfatteren. Og lad mig bare slå helt fast! Det er absolut ikke den sidste. Jeg overvejer at se om jeg kan finde de andre hun har skrevet på Mofibo. Indimellem er det altså helt fantastisk at læse noget der er let, sjovt og humørfyldt. Dejligt.

“Han bed i sin kuglepen og sendte mig et varsomt smil. Et eller andet og alt havde ændret sig. Jeg vidste ikke på det tidspunkt, at små øjeblikke kan være utroligt store. “

Let genkendelige personer der er med i bogen, og hun er rigtig god til at beskrive dem, så man har et helt klart billede af, hvordan de ser ud. Og ligeledes med Georgina, man kender hende ret godt, når bogen slutter. Hun har rod i sit liv, både med kærligheden og privatlivet, og hun kommer ud for en del ting, som man ikke helt kan lade være med at trække på smilebåndet over. Jeg er underholdt hele vejen igennem, og jeg tog ikke lang tid om at læse den, for den er svær at lægge fra sig.

“Jeg træder ind til undervisning med lette skridt hver dag. Jeg går rundt på campus med et smil på læberne, og jeg er ligeglad med, om der er nogen, der synes, at jeg er et fjols. Det er så nyt for mig at føle, at jeg har styr på tingene. Jeg vil bestå med bedste karakterer, det er ikke for at være ubehagelig, men for at bevise, at det ikke er nogen skam at tage den lange omvej for at nå frem til det sted, man vil hen. Det gør ikke noget hvis man kommer til at dreje forkert undervejs. Det, der tæller, er, at man til sidst når frem til det sted, hvor man vil være.”

Der er 5 hjerter ud af 5 ♥♥♥♥♥. Jeg var underholdt, og har grint så meget undervejs. Men også tænkt lidt store tanker.. faktisk. Man kan det man sætter sig for – hvis man virkelig vil!  Jeg er ihvertfald klar til at læse flere af hendes bøger. Jeg anbefaler den til alle der vil have lidt “let” chick-lit.Du må aldrig glemme mig, Mhairi McFarlane, Harper Collins, Harper Collins Nordic, anmeldelse, boganmeldelse, anmeldelse af Du må aldrig glemme mig, Du månaldrig glemme mig af Mhairi McFarlane, Chuck lit, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, anmeldereksemplar

Bogen er modtaget i gave. Jeg er ikke blevet bedt om, ej heller betalt for at skrive dette indlæg. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg skriver om det jeg har lyst til og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer. Jeg har ingen økonomisk interesse i bloggen.