Kys din kæreste på rejsen // Boganmeldelse // Pia Konstantin Berg

Forlag: Flamingo (En del af Gyldendal)

Genre: Kærlighed / Romantisk komedie

Serie: Forført i Aarhus. 1. fritstående bog

Udgivet: 3. maj 22

Antal sider: 267 (4 t. 46 på alm. speed på Mofibo)

Læst som: Lyttet på Mofibo

Kys din kæreste på rejsen, Pia Konstantin Berg, Flamingo, Flamingo books, Gyldendal, roman, kærlighed, New adult, Mofibo, lydbog, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, boganmeldelser på nettet, bøger på Instagram, bøger jeg læser, bøger jeg anbefaler, Christina Rand, anbefaling, Boganbefaling, Reklame, anmeldereksemplar,Fra bagsideteksten:

“29-årige Carolines liv kører på skinner. Hun har lige købt lejlighed og landet drømmejobbet som musikanmelder – og så har hun tilmed scoret chefen Kaare. Alt er perfekt, hvis man altså ser bort fra, at Caroline få mavepine af at skrive de nådesløse anmeldelswer, at Kaare, by the way er gift og at en dødelig pandemi har lagt landet ned… På et splitsekund bliver alt aflyst. Vennerne isolerer sig med deres kærester, Kaare prioriterer familien og Caroline bliver sendt på tvungen orlov. Hendes sociale liv består af daglige telefonsamtaler med hendes overbeskyttende forældre, sporadiske sms’er fra vennerne og spontane altanmøder med naboen John – en 94-årig globetrotter med hang til alkohol og technomusik. Foråret ser ikke ligefrem lyst ud, indtil Caroline bogstaveligt talt støder ind i Casper, som vender op og ned på hendes forestillinger om det gode liv. Hans optimisme smitter, selvom han slet ikke er den, hun troede, hun var på udkig efter. Men kan han være den, hun har brug for?

********************************

Ved du, at kys din kæreste på rejsen også er titlen på en sang af Alberte Winding?

Jeg tænkte længe på titlen mens jeg lyttede, og til helt sidst i bogen, giver det pludselig sig selv ♥

Jeg har hørt en del til Pia Konstantin Berg, og Forført i Aarhus-serien, og havde glædet mig vildt meget til at læse bogen. Så stor var min glæde da den ankom fra Flamingo, endda med signering indeni ♥ Kæmpe tak. Alligevel valgte jeg at lytte til bogen, og det er klart anbefalelsesværdigt. Vildt dygtig oplæser, og der er et eller andet ved at få kærlighed direkte ind i hjernen 😉 i forhold til at læse det. Jeg kan ikke helt forklare det, men det lagrer sig på en anden måde. Pia Konstantin Berg har skrevet flere bøger, også YA, som jeg kan se ligger på Mofibo, og dem har jeg netop lagt på min boghylde til senere.Kys din kæreste på rejsen, Pia Konstantin Berg, Flamingo, Flamingo books, Gyldendal, roman, kærlighed, New adult, Mofibo, lydbog, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, boganmeldelser på nettet, bøger på Instagram, bøger jeg læser, bøger jeg anbefaler, Christina Rand, anbefaling, Boganbefaling, Reklame, anmeldereksemplar,Caroline løber bogstavelig talt ind i en mand med en cykel, og skælder ham huden fuld. Senere får hun en røffel af en i supermarkedet, hvor selvsamme mand så lige træder til og hjælper. Det kommer der en hel del ud af. I første omgang ses de på en gåtur. Så begynder de at skrive sammen, og lad mig bare sige… Det er fandme sjovt altså 😉 jeg skreg af grin flere gange (Folk der var i skoven samtidigt med Walther og jeg må jo tro jeg er mere tosset end jeg ser ud.. 😉 ) Herefter handler Casper også ind til Caroline og naboen John, da også Caroline må lægge sig med den der corona… Men herefter taler de også en del sammen, og ender selvfølgelig på en rigtig date. Og mere vil jeg ikke sige om den sag 😉 Bortset fra at der jo aldrig er noget der er helt let eller ligetil i kærlighedens navn.

Caroline har egentlig et forhold… af en slags med sin chef. Men det er altid på hans præmisser, for manden er gift. Da Caroline ser et billede på Instagram, hvor han sidder og hygger sig med hele familien, får hun endelig nok, og tænker at nu skal det være slut. Men sådan noget er jo svært, det kender vi vist alle til (Ikke det der med en gift mand altså… Men at de følelser man har, simpelthen bare skal smutte til Island. Agtigt 😉 )

“Nå, men jeg ringer sådan set bare for at sige, at mor og jeg har besluttet os for at droppe vores 30-års bryllupsdag. Altså, vi aflyser den selvfølgelig ikke. Vi skal ikke skilles eller noget. Gud forbyde det. Men der bliver ingen festivitas på Nyborg Strand, som vi havde planlagt.” “Det er fint, far, men jeg…” Casper havde nu stillet sig lige ud foran hende. Han havde samme sorte rygsæk over skuldrene. Det mørke hår var svedigt og uglet efter cykelturen, men faldt på plads, da han kørte sin hånd igennem det. Hun havde impulsivt lyst til at gøre det samme. At lade fingrene glide igennem hans skinnende lokker, videre ned mod nakken og … det kunne hun for fanden ikke stå og tænke på med sin fars fynske talestrøm som lydspor. Sorry, formede hun lydløst med læberne. Caspers livlige øjne fik hendes puls til at hamre i halsen. Hun forsøgte at få styr på nerverne, mens faren plaprede videre, som om han havde al tid i verden. “Og så laver vi noget hyggeligt sammen bare den nærmeste familie, når vi igen kan ses. En lille fejring, når Lasse kommer hjem. Har du hørt, at han…” “Far, jeg kan altså ikke snakke lige nu. Jeg skal mødes med en.” Caroline fortrød med det samme den sidste tilføjelse. Hun bad jo ligefrem om et krydsforhør nu. “Mødes med hvem?” “Amalie.” Casper lynede sin jakke ned. Til Carolines forbløffelse afslørede han en forvasket, tætsiddende trøje med et påtrykt billede af… var det Take That? Ja, det var det sgu. Han satte armene i siden og skød stolt maven frem som en fireårig, der flasher sin nye Frost-bluse for veninderne.” (Been there, done that… sådan set.. På den allerførste date jeg skulle på efter jeg blev skilt, ringede min mor, i præcis det øjeblik jeg får øje på fyren der kommer gående imod mig. Og han er sådan set ret meget en hottie 😉 Og det er han stadig 😉 og jeg kunne ikke komme hurtigt nok af med min mor 😉 Jeg glemmer aldrig den oplevelse. Ringede til hende dagen efter og forklarede – hun sagde at min far havde gættet at jeg var på date. Jeg kan stadig grine af det 😀 )

Carolines forældre sidder ovre på det der Fyn og er selvfølgelig bekymret for deres datter, der nu sidder helt mutters alene, og ikke må mødes med nogen. De synes hun skal komme hjem, så de kan se hende og hun ikke er helt alene. Det gør hun selvfølgelig ikke. Men hendes søde far (altså oplæseren får her min mund til at smile, for hun oplæser på fynsk, og det er så fint), har det lidt stramt med at hun ikke er i nærheden.

“Tak for i dag. Det var vireklig fedt at møde dig. Du er ikke sådan en type, der bliver skræmt, hvis man tilføjer dig på Facebook, vel? Eller som bliver skræmt over, at jeg har fundet dig derinde? Lidt stalker er man vel alligevel… PS: Jeg håber virkelig ikke, du er typen, der kun falder for bad boys, som spiller kostbare. Altså – jeg er selvfølgelig en bad boy. Det siger sig selv. Men jeg er så pinligt dårlig til kostbarhed.”

“Selv tak. Jeg har munden fuld af romkugle lige nu, og jeg lægger mig fladt ned. De er virkelig gode, men jeg er altså gået kold efter halvanden, så jeg tror, jeg donerer den sidste til John. Hvis han altså kan knække chokoladeovertrækket med sit gebis. PS: Jeg bliver skræmt af meget, men ikke af Facebookanmodninger. PPS: Kostbarhed er kedeligt skal vi ikke bare droppe det og sige, at vi må være lige så møgbillige, som vi har lyst til at være? Inden for myndighedernes retningslinjer, selvfølgelig 😉 for så vil jeg gerne spørge, hvad du mon skal lave i morgen? Under normale omstændigheder ville jeg invitere dig med i biffen, eller hvad man ellers laver på en forholdsvis normal date, men verden er jo af lave, og der er vist ingen af os, som er sådan grundlæggende normale. Måske vi kunne finde på noget andet?”

“Hvem er John? Skal jeg være jaloux? Skal han have klaps? Man er vel en bad boy. Dog også en bad boy, som allerede inden kampstart er lidt nerøs for, om hans gebis kan klare en runde i ringen med mig.” and so it begins, venner

Og John – naboen – den noget… ældre John, som hun i et splitsekund lige tror er en helt ung fyr, der bare spiller technomusik fordi han vil genere. Men John er helt speciel, og han og Caroline får et smukt venskab dér mellem altanerne under corona. Han er en elskelig gammel mand (Det må man vist godt kalde ham, når han er 94?) der har levet livet, set verden og elsket af hele sit hjerte. Caroline handler ind for ham, og de deler tit en øl og snakker om livet og kærligheden.

“Kys din kæreste på rejsen er en romantisk komedie om at turde bryde ud af præsentationsræsets hamsterhjul og satse på eventyrets sitrende usikkerhed.”

“”Du får det til at lyde, som om livet handler om at komme først.” “Det gør det vel også på en eller anden måde. Altså, der er vel ikke nogen, der synes, det er fedt at være bagud?” “Jeg blev født to uger for sent og har været bagud lige siden, men jeg lever fint med at gøre tingene i mit eget tempo. Det er alle de andre omkring mig, der har et problem med det. Min mor er i hvert fald rimelig utilfreds med, at jeg ikke har været leveringsdygtig i et barnebarn endnu, men hver gang hun gør mig opmærksom på det, giver det mig bare lyst til at trække tiden endnu mere.” “Nu lyder du som en trodsig teenager,” drillede Caroline. “Ja, det er jo det jeg siger. Jeg er håbløst bagud. Jeg er 35 år, jeg har ingen uddannelse, ingen børn, jeg bor i en delelejlighed på tidsbegrænset kontrakt og jeg har lige mistet mit job, så nu har jeg heller ikke råd til at betale for min psykolog mere. Faktisk er det ret utroligt, at det overhovedet kunne lade sig gøre at finde en, der ville på date med mig. Du må have virkelig lave standarder.” “Narh, altså hvis man kan finde den bedste taber, så har man vel på en måde også vundet, ik?””

Jeg elskede bogen. Pia skriver (ja, jeg ved godt jeg har lyttet den 😉 But you get the point, right?) helt fantastisk, medrivende og man har bare lyst til hele bogen på én gang, samtidig med at man faktisk gerne bare vil gemme lidt på den, fordi den ikke må slutte. Derfor er det dejligt at det er 1. bog i en serie, selvom det nok desværre ikke er Caroline og Casper det handler om næste gang. Jeg har et klart billede af hvordan de alle sammen ser ud, og jeg kan legende let forestille mig mødet mellem Caroline og John, altanerne der står tæt, og deres hyggelige snakke derude. Og trappeopgangen hvor hun stiller de ting hun handler for ham, og hans lille indblanden, da han lytter ved døren, da Kaare kommer forbi og ringer på hos Caroline. Forsiden er smuk, og den ser næsten helt sydlandsk ud med de dusede farver på bygningen, samtidig med at Caroline og Casper er helt tydelige og klar ved deres cykler.

Der er naturligvis 5 hjerter ud af 5 til Kys din kæreste på rejsen ❤❤❤❤❤ Havde jeg flere at give af, fik Pia også dem. Jeg glæder mig usigelig meget til den næste i serien.Kys din kæreste på rejsen, Pia Konstantin Berg, Flamingo, Flamingo books, Gyldendal, roman, kærlighed, New adult, Mofibo, lydbog, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, boganmeldelser på nettet, bøger på Instagram, bøger jeg læser, bøger jeg anbefaler, Christina Rand, anbefaling, Boganbefaling, Reklame, anmeldereksemplar,

Bogen er modtaget mhp. anmeldelse. Jeg har lyttet til bogen på Mofibo, p.t. på mit eget abonnement. Jeg skriver om det jeg har lyst til og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer. Jeg har ingen økonomisk interesse i bloggen og bliver ikke betalt eller bedt om at skrive denne anmeldelse.