Heart Bones // Colleen Hoover // boganmeldelse

Forfatter: Colleen Hoover

Genre: New adult, romance, kærlighed, venskab

Udgivet: 1. februar 2023

Fra d. 10. februar 23, kan du også læse med på Mofibo

Antal sider: 288

Læst som: Bog – modtaget af forlaget.

Colleen Hoover, COHO, COHOfan, Lindhardt og Ringhof, Heart bones, heartbones, Roman, Young adult, YA, new adult, NA, kærlighed, kærlighedshistorie, Romance krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, boganmeldelser på nettet, bøger på Instagram, bøger jeg læser, bøger jeg anbefaler, Christina Rand, anbefaling, Boganbefaling, Reklame, anmeldereksemplar,Fra bagsideteksten:
De eneste to ting, som Beyah Grim har fået af sine forældre er at blive født og et rimelig ærgerligt navn. Med sin jernvilje har Beyah fundet sin vej i livet og er nu på vej mod en bedre tilværelse.
Men et uforudset dødsfald tvinger hende til Texas, hvor hun må bo hos sin far, som hun knapt nok kender. Beyahs plan er at holde lav profil, men hendes nye nabo Samson vender op og ned på det hele.
Umiddelbart har Samson og Beyah intet til fælles. Hun kommer fra fattigdom og misrøgt, han fra en familie med rigdom og privilegier. Men én ting har de til fælles: De tiltrækkes af triste ting og af hinanden. Deres forbindelse er øjeblikkelig og gensidig, men de er enige om, at dette kun skal være en uskyldig sommerflirt. Hvad Beyah dog ikke kan forudse, er, at hendes hjerte hvirvles ud i et stormvejr af enorme dimensioner.

************************

Jeg tror ikke der findes en eneste bog af Colleen Hoover, uden at jeg har læst den. Jeg har anmeldt en del, som du finder her, og vi nærmer os vel 10 år ca, hvor jeg har sukket efter mere hver eneste gang. Hun skriver lige fra hjertet, og det er præcis der alle hendes personer ryger ind. Helt ind i hjertekulen. Nogle er man bare helt vild med, andre afskyr man, men langt de fleste er sådan nogle der river godt i hele følelsesregisteret, og ikke sådan noget man bare glemmer lige så snart man er færdig med at læse. De bliver der. Denne gang er ingen undtagelse, man føler ALT hvad Beyah føler, og jeg småtudede da også undervejs…

“Jeg gad godt vide, hvor mange seksårige der er nødt til at lære dem selv, hvordan man bruger et komfur, fordi de tror, at de bliver spist levende af deres indre, hungrende kat, hvis de ikke lærer det. Det er vel bare tilfældighedernes spil. De fleste børn får den slags forældre, der er savnede, når de dør. Resten af os får den slags forældre, som er bedre forældre, efter at de dør.”

Beyah bor med sin mor i en trailerpark. Hendes far har hun kun set én gang årligt indil hun bliver ca. 16 år, hvor det stopper. Hun er sikker på at han slet ikke interesserer sig for hende, for det er hvad hun oplever igennem sin mor. Hun skal starte på college efter sommerferien med et fuldt volleyballstipendie, noget hun har kæmpet for, men som hverken hendes mor eller far ved noget om. Hun bliver dog nødt til at tage over til sin far før sommerferien, og tilbringe tid med ham og hans nye familie, indtil skolen starter. En familie hun ikke kender til, men som hun langsomt begynder at synes om.

“Da jeg fyldte 16 og kom på førsteholdet, blev volleyball en endnu større del af min daglige rutine, så jeg holdt op med at flyve over for at se ham. I tre år nu er jeg kommet med undskyldninger for, hvorfor jeg ikke kan komme på det årlige besøg. Han lader som om han ærgrer sig. Jeg lader som om jeg er undskyldende og travl. Undskyld, Brian, men en månedlig børnepengecheck betyder, at du er ansvarlig. Den betyder ikke, at du er en far.”

Her møder hun også Samson, som er deres nabo. De mødte hinanden på båden på vej til øen, men det var et meget dårligt første møde, så de er begge to skeptiske i starten. Et venskab opstår, og de kommer til at tilbringe en del tid sammen, også sammen med hendes “nye” søster og hendes kæreste, der kender Samson i forvejen. Som vi selvfølgelig alle gætter på, får Beyah og Samson følelser for hinanden, på trods af at de ved de ikke kan ses når sommeren slutter og de begge skal videre. Men så dukker der noget op, der laver rav i det hele.

“Men selv hvis han ikke deler mit håb, så tror jeg der er gået nok tid, til at min hjerteknogle er helet. Den har stadig ar. Nogle gange kan jeg mærke, at det værker. Mest når det er sent om aftenen, og jeg ikke kan sove.”

Der er 5 hjerter ud af 5 til heart bones ❤️❤️❤️❤️❤️ Som altid, slugte jeg Colleen’s bog i næsten et stræk. Hun får alle følelserne i gang med hendes persongalleri, og man kan ikke lade være med at lade sig rive med. Jeg tror altid jeg vil være en sucker for hendes bøger. De er ikke banebrydende på den der måde hvor vi skal lære noget – men alligevel får man lige en reminder om, at det ikke er alle der har et fedt liv… Og de ryster godt op i dig. Hvis du er ægte COHO-fan, vil du elske Heart bones, og du vil lade dig rive med at Beyah’s historie. Det her er en episk kærlighedshistorie ♥ Og smuk forside, der giver rigtig god mening når man læser bogen. Colleen Hoover, COHO, COHOfan, Lindhardt og Ringhof, Heart bones, heartbones, Roman, Young adult, YA, new adult, NA, kærlighed, kærlighedshistorie, Romance krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, boganmeldelser på nettet, bøger på Instagram, bøger jeg læser, bøger jeg anbefaler, Christina Rand, anbefaling, Boganbefaling, Reklame, anmeldereksemplar,

Bogen er modtaget mhp. anmeldelse. Jeg bliver ikke bedt om, ej heller betalt for at skrive dette indlæg. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får, og jeg skriver om det jeg har lyst til og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer.