Tilstå // Boganmeldelse // Colleen Hoover

Titel: Tilstå

Forfatter: Colleen Hoover

Forlag: Lindhardt & Ringhof

Udgivet: 20. Juni 2019

Genre: Kærlighed, venskab, sorg, tab.

Antal sider: 350

Læst som: Papirbog, modtaget af forlaget.Tilstå af Colleen Hoover, Colleen Hoover, Tilstå, Lindhardt & Ringhof, Krummeskrummelurer.dk, Krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, Anmeldelse, Anmeldereksemplar, Boganmeldelse, Bøger, Boganmeldelse af Tilstå, Confess, Auburn mister tidligt den, som hun mener er hendes livs kærlighed. Hun flytter, og forsøger at leve sit liv efter bedste formåen. Hun kommer en dag forbi et galleri, hvor der søges efter hjælp, og hun ender med at hjælpe Owen, som ejer galleriet.

De ser en del til hinanden. Men de har begge hemmeligheder, og de fortælles på smukt vis undervejs. Men der er lige den sidste hemmelighed, som vi ikke ved før til sidst. Det holdt mig fanget i bogen.

“Hele min krop mærker hans stirren, og jeg har fysisk ondt overalt. Hovedårsagen til, at jeg har tvivlet på det, der sker mellem Trey og mig, står lige foran mig og minder mig om, hvordan sande følelser for nogen burde være. Owen smiler, og jeg ville pludselig ønske, at vi befandt os blandt rengøringsartiklerne, for nogen bliver nødt til at tørre mig op fra gulvet her.”

Vi følger skiftevis Owen og Auburn, og det giver historien karaktér, at vi ikke kun ser med fra den enes synspunkt. Og vi får hele tiden lige lidt mere af det vigtige som vi kun lige kan nå med fingerspidserne. Dét vi sådan ville ønske vi vidste, men ikke kan nå.

“Jeg kigger forlegen ned på mine fødder. Jeg lukker øjnene og forsøger at tale mig selv ud af det her. Jeg spiller højt spil ved at være her. Hvis jeg kunne lukke ned for de tanker, der er gået gennem hovedet på mig, ville jeg kunne se, at det her ikke er smart. Uanset om vi bliver opdaget eller ej, så vil ingenting blive bedre af at være sammen med ham. Det vil kun blive værre, for jeg vil højst sandsynligt have endnu mere lyst til ham efter i nat.”

Svær for mig at bedømme denne bog, og sige lige præcis hvad jeg mener og føler. For jeg synes historien er lidt svær. Den er vigtig, og har en god historie og pointe, men samtidigt kedede jeg mig en lille smule undervejs… og kunne hele tiden lige finde noget andet at lave. Colleen Hoover skriver som altid skønt, men det er ikke hendes bedste bog. (Og jeg hader når jeg ikke giver fuld hus.. det ved I…) Og den har de smukkeste billeder og illustrationer i midten. Virkelig smukke billeder, som jeg kunne have lyst til at hænge op <3 Men Colleen Hoover kan noget med ord, og hendes kærlighedshistorier får mig som regel til at græde lidt på et tidspunkt. Og det gjorde denne også. Nogle gange er det af lykke og kærlighed. Andre gange af sorg. Nogle gange fordi det både er sjovt, følsomt og ærligt. Der er noget for enhver smag i Colleen Hoovers mange bøger.

Og… Så var det jo, at da jeg havde fotograferet bogen, og satte mig for at kigge nærmere på den, at jeg opdagede at jeg (bloggen) var citeret på den forreste flap <3 Jeg siger det lige igen <3 Jeg er SÅ beæret og STOLT. Vænner mig aldrig til det. Men når det er en udenlandsk forfatter på en dansk bog, er det bare liiiidt crazy <3 Tak til forlaget. Tilstå af Colleen Hoover, Colleen Hoover, Tilstå, Lindhardt & Ringhof, Krummeskrummelurer.dk, Krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, Anmeldelse, Anmeldereksemplar, Boganmeldelse, Bøger, Boganmeldelse af Tilstå, Confess, Denne gang var der ikke mange stickers (krumme-mærker) i bogen. Jeg læste den bare. Det er ikke ofte jeg gør det. Men der var lige et par stykker, der viste mig tilbage til de par citater jeg har nævnt her.

Der er 4 hjerter ud af 5 fra mig. For den fik mig til sidst. Jeg tudbrølede, og der var bare en forklaring på alt det jeg manglede undervejs.Tilstå af Colleen Hoover, Colleen Hoover, Tilstå, Lindhardt & Ringhof, Krummeskrummelurer.dk, Krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, Anmeldelse, Anmeldereksemplar, Boganmeldelse, Bøger, Boganmeldelse af Tilstå, Confess,

Bogen er modtaget med henblik på anmeldelse. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får.  Jeg er ikke blevet bedt om, ej heller betalt for at skrive dette indlæg. Jeg har ingen økonomisk interesse i bloggen.