Sommerfugl i frost //Boganmeldelse // Sylvia Day

Forfatter: Sylvia Day

Forlag: Hr. Ferdinand

Genre: Kærlighed

Originaltitel: Butterfly in frost

Udgivet: 29. januar 2020

Antal sider: 152

Læst som: Papirbog modtaget af forlaget.anmeldelse, boganmeldelse, anmeldelse af Sommerfugl i Frost, Sylvia Day, Hr. ferdinand, kærlighed, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, anmeldereksemplar,

Engang ville jeg have forsvoret, at jeg skulle ende her. Men nu er jeg faldet til. Et sted, jeg elsker, i et hjem, jeg selv har sat i stand, omgivet af nye venner, jeg forguder, og lykkeligt optaget af mit arbejde. Jeg er ved at slutte fred med fortiden og skabe fundamentet til min fremtid. Men så flytter Garrett Frost ind i huset ved siden af. Han er stædig og dristig, en rasende naturkraft, der forstyrrer mit livs sårbare balance. Jeg genkender de spøgelser, der hjemsøger ham, den sorg, der driver ham. Garrett udgør en risiko, lige meget hvilken tilstand han er i, men han er farligst, når han er såret. Jeg er bange for, at jeg er for skrøbelig til den storm, der raser i ham, for sart til at udholde smerten, der piner ham. Men han er for stålsat… og for selvsikker. Og nogle gange vinder håbet over selv den mest smertefulde fortvivlelse.

******************************************************

Jeg har altid været vild med Sylvia Day. Hun skriver kærlighedsbøger lige efter mit hovede. Så selvfølgelig skulle jeg også læse Sommerfugl i Frost.

Garrett og doktor Teagan løber bogstaveligt talt ind i hinanden. Eller han redder hende faktisk fra at kollidere med en bil… Hun bliver fuldstændig bjergtaget af ham, og glemmer at trække vejret. Og så er vi ligesom igang 😉

Fede personkarakteristikker, jeg er især helt vild med Teagans nabo Roxanne og hendes hunde. Hende (og hundene) tilbragte jeg gerne en dag sammen med – og måske et par af hendes simosaer 🙂 Jeg ser også Garrett ret så tydeligt for mig 😉

“”Men han dukkede altså bare op  hjemme hos dig,” presser Roxy på. Jeg vender mig om mod hende og sukker. Hun har store gyldne øreringe på og et rødt Gucci-bælte i de hvide jeans og en ærmeløs hvid bluse. Som sædvanlig er hun mere elegant i deni, end jeg ogensinde har været på den røde løber. “Kan vi finde på noget andet at tale om?” spørger jeg. “Hvorfor? Garrett så da virkelig sexet ud, da han lukkede op for mig.” Sætningen rummer et indirekte spørgsmål, og jeg ryster på hovedet. “Nej?” spørger hun og rynker bryene. “Sig ikke, at jeg ødelagde det for dig.” “Slet ikke. Det var perfekt timing. Tak for redningen.” En redning, jeg sætter mere og mere pris på for hvert sekund, der går. “Teagan!” Lad være med at se sådan på mig. Tror du virkelig, at jeg ville have sex med en mand, vi lige var stødt ind i et par timer forinden?” “Hvorfor ikke? Du er en voksen kvinde.” Hun tørrer sine fingre i et viskestykke og læner hoften mod kogeøen. “Hvis han får din motor igang, så kør ham da en tur rundt i manegen.”

Sylvia Day har været #1 i Der Spiegel og er forfatter til over tyve prisvindende romaner, som er solgt til mere end fyrre lande. I otteogtyve af landene har hun ligget #1 på bestsellerlisterne, og hendes bøger er trykt i et tocifret antal millioner eksemplarer.

Man er ikke i tvivl om, at de bor det mest lækre sted. Både omgivlser og deres huse, bliver beskrevet på fin og begejstret vis. Men måske er det egentlig her, filmen knækker lidt for mig? Tror faktisk at jeg synes beskrivelserne er lidt for omfattende, og derfor mister jeg koncentrationen.

Hvis du er Sylvia Day fan, skal du ikke snyde dig selv for denne. Og selvom jeg er glad for at have læst den, så fik den altså ikke “min motor i gang” 😉 på samme måde som jeg havde forventet. Der er 4 hjerter ud af 5, jeg var faktisk i tvivl om jeg skulle give den det 4. hjerte eller nøjes med 3. Men den får 4, for jeg synes egentlig historien er rigtig fin og sød, den mangler bare lige den sidste touch til at opnå det sidste hjerte, og altså måske lidt mindre beskrivelser af omgivelser 😉 Men det er en “let” bog at læse, og den er ikke særlig lang, så begiv dig endelig ud i det, hvis du er Sylvia Day fan. anmeldelse, boganmeldelse, anmeldelse af Sommerfugl i Frost, Sylvia Day, Hr. ferdinand, kærlighed, krummeskrummelurer, Krummes Krummelurer, krummeskrummelurer.dk, anmeldereksemplar,

Bogen er modtaget mhp. anmeldelse. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg bliver ikke bedt om, ej heller betalt for at skrive dette indlæg. Jeg skriver om det jeg har lyst til, og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer.