Vinger af sølv // Boganmeldelse // Camilla Läckberg

Forfatter: Camilla Läckberg

Serie: Faye – nr. 1 er Det gyldne bur.

Genre: Krimi. Kærlighed. Hævn.

Udgivet: 18. september 2020

Antal sider: 323

Læst som: Hardback. Modtaget af forlaget.

Camilla Läckberg, Vinger af sølv, People’s Press, Vinger av silver, Faye, boganmeldelse af Vinger af sølv, boganmeldelse Camilla Läckberg, krimi, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, anbefaling, anmeldereksemplar, Fra bagsideteksten:

Netop som Faye tror, alt er godt igen, er hendes tilværelse endnu en gang i fare. Hun har skabt sig et nyt liv i udlandet, eksmanden, Jack, sidder i fængsel, og hendes virksomhed, Revenge, er i kraftig vækst. Men da Revenge står foran en storstilet lancering i USA, dukker en alvorlig trussel mod virksomheden op, og Faye er tvunget til at rejse hjem til Stockholm. Med hjælp fra en håndplukket gruppe af kvinder må hun kæmpe for at redde Revenge – og for at redde sig selv og dem, hun elsker.

**********************

Faye lever i Italien med sin mor og datter Julienne. Hele verden tror de er døde, og sådan skal det forblive. Hendes eksmand Jack er i fængsel, bl.a. for at have dræbt deres datter. Faye er ovenpå igen, og arbejder rigtig meget i sit firma Revenge. Det gør at hun ikke altid kan være hos sin mor og datter, men ofte har arbejde i Stockholm. Ingen – absolut ingen, ved at de er i live, og det er en svær balancegang for Faye, at arbejde tæt sammen med hendes store støtter, uden de kender den helt præcise historie.

Skønne og herlige personkarakteristikker. Vi møder flere nye personer i Vinger af sølv, og jeg er vild med de fleste 😉 Og de er godt beskrevet, og man er slet ikke i tvivl om, hvem man holder med og ikke gør.

“Faye betragtede tilfreds sit pæne, hvide skrivebord. Det havde aldrig været ejet af en magtfuldkommen, selvfed mandsling, som havde bedraget og udnyttet kvinderne i sit liv. Det havde kun tilhørt hende. Utynget af fortiden. Ligesom Faye selv. Hun havde gjort sig fri af sin egen historie. Forvandlet sig.”

Bogen skifter mellem nutid, og Faye´s barndom i Fjälbacka. Og jo længere vi kommer i historien, jo mere forstår vi Faye. Hendes handlinger, hendes meninger og hendes personlighed.

“Jeg trak forsigtigt sløjfen op, foldede papiret ud og løftede lydlæst låget på æsken indeni. I den lå en halskæde af sølv med et vedhæng formet som et par vinger. Det var det smukkeste, jeg nogensinde havde set.”

Bogen er, under coveret, sølvfarvet, som gør sig virkelig godt. Den er smuk at se på, både med og uden coveret. Selve coveret er jeg også ret vild med, og jeg synes det beskriver Faye helt perfekt.

“De var ikke bare bøger, jeg havde arvet fra mor, de var minder. De var døre, og via dem kunne jeg træde ind i en anden verden. Flygte fra min egen. Blive en anden.”

Men jeg vil sige, at jeg havde en mistanke tidligt i bogen, som viste sig at holde stik. (Det er jo let at komme her og sige bagefter Krumme.. Jojo, bevares. Men det er altså rigtigt nok 😉 ) Det har dog på ingen måde haft en indvirkning på, hvad jeg har syntes om bogen, eller mine hjerter derefter. Jeg var vild med den. KVINDEPOWER rules!

“”Du kan umuligt stadig være bagstiv,” sagde Alice og vinkede til tjeneren om at komme med en ny drink til hende. “Jeg lå i en baggyde i går. I Amsterdam. Efter at have spist hashkager i en coffeshop. Jeg tror nok, jeg har fortjent retten til at være lidt bagstiv i dag.”””

Jeg tager jo altid de løse covers af bøgerne før jeg går igang med at læse – for at beskytte det 😉 Og denne gang var det særdeles yderst vigtigt! Faktisk! Det viste sig pludseligt at jeg var citeret på indersiden af flappen – fra Det gyldne bur (Havde dog ikke selv opdaget det – det var skønne Fru T. der så det 😉 ) Og jeg fik et skønt billede af en veninde sent fredag aften da den var landet hos hende – med billede af mit citat og hendes OMG! Jeg er vild med at I er vilde med at se mit navn. TAK for alle Jeres tilkendegivelser. Tak til People’s Press for at sætte mig på ❤ Det betyder simpelthen SÅ meget.Camilla Läckberg, Vinger af sølv, People’s Press, Vinger av silver, Faye, boganmeldelse af Vinger af sølv, boganmeldelse Camilla Läckberg, krimi, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, anbefaling, anmeldereksemplar, Jeg har altid været vild med Camilla Läckberg’s skrivestil, og jeg har slugt hendes Fjällbacka-serie såsnart de er udkommet. Hun skriver let og med et flydende sprog, man ikke kan andet end at holde af.

Det er en stærk bog om magt, hævn, kærlighed, venskab og POWERkvinder. Hvem tør man stole på. Kan man slippe afsted med mord? Og er det nogle gange ok?

Der er 5 Krummelurer hjerter til Vinger af sølv ❤❤❤❤❤ . Jeg havde på ingen måde lyst til at forlade bogen, da jeg først var startet. Og det havde jeg egentlig også forventet – men man ved jo aldrig… Men det var skønt at komme tilbage til Faye, Camilla Läckberg skuffer bestemt ikke. I ved, jeg også var vild med den første bog om Faye, og har glædet mig til denne her. Og den slutter da også med den største cliffhanger – så nu er det jo bare på med ventetiden igen.

Sådan Läckberg – Endnu en pageturner fra din hånd.Camilla Läckberg, Vinger af sølv, People’s Press, Vinger av silver, Faye, boganmeldelse af Vinger af sølv, boganmeldelse Camilla Läckberg, krimi, krummeskrummelurer, krummeskrummelurer.dk, boganmeldelse, anbefaling, anmeldereksemplar, Bogen er modtaget mhp. anmeldelse. Jeg bliver ikke bedt om, ej heller betalt for at skrive denne anmeldelse. Jeg har ingen økonomisk interesse i mine indlæg. Det er altid min helt uforbeholdne mening du får. Jeg skriver om det jeg har lyst til, og som jeg finder interessant og i tråd med bloggens temaer. Og for god ordens skyld, skal jeg også nævne, at det ingen betydning har for min anmeldelse, at jeg er citeret på coveret!